Groot Davids naald zit weer vast-topiekje
Groot Davids naald zit weer vast-topiekje
Bump dit topic wanneer Daafje weer in herhalingen blijft steken om te proberen z'n mening door te drammen of forumfiti's uit te lokken omdat ie daar op geilt. Met onderwerpen zoals veganisme, Dune, Deafheaven en wat was er wel niet nog meer
Vandaag is het tot nu toe Dune. Maar het is zondag dus er zullen nog meerdere de revue passeren.
Vandaag is het tot nu toe Dune. Maar het is zondag dus er zullen nog meerdere de revue passeren.
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Re: Groot Davids naald zit weer vast-topiekje
Ik hou het bij Dune vandaag.
Doordat het me deed denken aan de Odyssey van Nolan die ik gisteren zag.
Dat maakt het relevant
Die Dune films zijn nog wel 5 x slechter dan die Nolan film trouwens.
Just saying.
Doordat het me deed denken aan de Odyssey van Nolan die ik gisteren zag.
Dat maakt het relevant
Die Dune films zijn nog wel 5 x slechter dan die Nolan film trouwens.
Just saying.
Probleemwolf
Hey dat zegt iKer altijd als hij eigenlijk een steek onder de gordel wil geven!
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Iker?
Je doelt op de Iker?
De boemeltreinhandhaver met de honderden vrouwelijke veroveringen, de ontelbare beroemde vrienden en kennissen en een iq van 136?
Daarbij kan ik niet in de schaduw staan.
Je doelt op de Iker?
De boemeltreinhandhaver met de honderden vrouwelijke veroveringen, de ontelbare beroemde vrienden en kennissen en een iq van 136?
Daarbij kan ik niet in de schaduw staan.
Probleemwolf
Iedereen staat in iKers schaduw 
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Krautsurfer
- Meganerd
Ik ben benieuwd! In welk topic?
‘ik hoop dat je kanker krijgt’ - Oved
‘Goed bezig’ - Siegfried Stahl
‘een verongelijkte drammende janker’ -David
‘Lekker ding’ - RDW
Uw mening hier, voor slechts vijf euro per letter!
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
- Krautsurfer
- Meganerd
Ach, het film-topic.
Die Dune-verfilmingen als adaptie zijn niet zo best inderdaad. Maar als je dat loslaat (wat ik indertijd een hele kluif vond bij de Lord of the Rings films) zijn ze als spektakel niet slecht, hoewel er dan nog steeds genoeg op aan te merken valt. Veel te monochroom bijvoorbeeld. Die idiote hoor-mij-eens-ruig-zijn-stem van Feyd..
Ik blijf Lynch‘s versie ondanks alle ellende toch de betere film* vinden. Al is het maar omdat ik die film zag voordat ik het boek kende, en ik volledig van mijn vijftienjarige sokjes geblazen werd, en dat terwijl ik ‘m niet eens in de bios zag, maar ergens op een gekopieerde vhs.
Uiteraard meteen het boek gekocht, en in eerste instantie was ik teleurgesteld dat Lynch’s weirding modules er niet in zaten. Maar dat was slechts van korte duur.
Enfin, ik dwaal af en ik moet weer naar m’n werk.

*voor diegene die de Lynvh-versie nog een kans willen geven: Zoek de spice-diver edit. Die staat soms op Youtube, en het is de beste versie van Lynch’s Dune die er te vinden is.
Die Dune-verfilmingen als adaptie zijn niet zo best inderdaad. Maar als je dat loslaat (wat ik indertijd een hele kluif vond bij de Lord of the Rings films) zijn ze als spektakel niet slecht, hoewel er dan nog steeds genoeg op aan te merken valt. Veel te monochroom bijvoorbeeld. Die idiote hoor-mij-eens-ruig-zijn-stem van Feyd..
Ik blijf Lynch‘s versie ondanks alle ellende toch de betere film* vinden. Al is het maar omdat ik die film zag voordat ik het boek kende, en ik volledig van mijn vijftienjarige sokjes geblazen werd, en dat terwijl ik ‘m niet eens in de bios zag, maar ergens op een gekopieerde vhs.
Uiteraard meteen het boek gekocht, en in eerste instantie was ik teleurgesteld dat Lynch’s weirding modules er niet in zaten. Maar dat was slechts van korte duur.
Enfin, ik dwaal af en ik moet weer naar m’n werk.
*voor diegene die de Lynvh-versie nog een kans willen geven: Zoek de spice-diver edit. Die staat soms op Youtube, en het is de beste versie van Lynch’s Dune die er te vinden is.
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
Dat zal het zijn geweest want oh oh wat is die slecht. Die van Jodorowsky was nog beter, geweest, maar de docu is al minder tenenkrommendKrautsurfer schreef: ↑02 aug 2026, 11:42
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Krautsurfer
- Meganerd
Ik vind het een briljante ramp. Had-íe maar de kans gehad de film te maken zoals hij zelf wilde.Richardus schreef: ↑02 aug 2026, 11:54Dat zal het zijn geweest want oh oh wat is die slecht. Die van Jodorowsky was nog beter, geweest, maar de docu is al minder tenenkrommendKrautsurfer schreef: ↑02 aug 2026, 11:42
Alas...
Jodorowsky zou er gewoon een compleet eigen draai aan hebben gegeven, maar wat een spektakel zou dat zijn geweest.
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
De Dune van Lynch is ook matig (vooral narratief een warrig zootje) maar heeft tenminste nog een artistieke waarde. Beetje een art-deco stijl. En originaliteit.
De Dune van Villeneuve is super oppervlakkig, en die inhoudsloosheid moet dan gecompenseerd worden met zwaar aangezette filmmuziek die compleet doodslaat. Het is 1 orgie van pompeuze gebakken lucht .. gebakken popcornlucht op z'n best.
Het ziet er visueel ook niet eens mooi uit. Als je het afzet tegen andere SF blockbusters. Je ziet heel duidelijk een studio-setting bij Dune. Het komt zelden 'echt' over.
En die pretentieuze gebakken lucht geldt trouwens voor bijna al die films van Villeneuve. Vooral die sequel op bladerunner was ook al zo'n misbaksel.
Kan niet wachten om Dune 3 af te zagen.
Die posterboy moet dan een soort Hitler spelen. Alsof ie dat kan
De Dune van Villeneuve is super oppervlakkig, en die inhoudsloosheid moet dan gecompenseerd worden met zwaar aangezette filmmuziek die compleet doodslaat. Het is 1 orgie van pompeuze gebakken lucht .. gebakken popcornlucht op z'n best.
Het ziet er visueel ook niet eens mooi uit. Als je het afzet tegen andere SF blockbusters. Je ziet heel duidelijk een studio-setting bij Dune. Het komt zelden 'echt' over.
En die pretentieuze gebakken lucht geldt trouwens voor bijna al die films van Villeneuve. Vooral die sequel op bladerunner was ook al zo'n misbaksel.
Kan niet wachten om Dune 3 af te zagen.
Die posterboy moet dan een soort Hitler spelen. Alsof ie dat kan
Probleemwolf
Hmm, ik heb dat meer bij Nolan dan Villeneuve geloof ik, zeker laatste tijd bij Nolan, zal morgen ns uitzoeken. Die Blade Runner vond ik ook redelijk matig, niettemin al door Ken in de hoofdrol. Dark Knight van Nolan vond ik geweldig
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Van Nolan vind ik alleen de eerste Batman goed (Batman begins), en inception heeft een interessant, origineel thema, dat onderhoudend genoeg is uitgewerkt.
Oppenheimer heeft zijn momenten.
Verder vind ik het ook maar gebakken lucht.
Nolan is net als Villeneuve ook zwaar overschat regisseur, maar voor een blockbuster regisseur durft hij wel originelere en gedurfder thema's te kiezen.
Daardoor blijft hij iets interessants houden en blijf ik zijn films toch kijken.
Bij Villeneuve ben ik allang afgehaakt. Ik ga Dune 3 alleen kijken om me even lekker dood te ergeren en de boel daarna af te zagen.
Oppenheimer heeft zijn momenten.
Verder vind ik het ook maar gebakken lucht.
Nolan is net als Villeneuve ook zwaar overschat regisseur, maar voor een blockbuster regisseur durft hij wel originelere en gedurfder thema's te kiezen.
Daardoor blijft hij iets interessants houden en blijf ik zijn films toch kijken.
Bij Villeneuve ben ik allang afgehaakt. Ik ga Dune 3 alleen kijken om me even lekker dood te ergeren en de boel daarna af te zagen.
Probleemwolf
Oke, de zondag zit er alweer bijna op.
De Dune naald mag van de plaat.
Morgen Deafheaven?
De Dune naald mag van de plaat.
Morgen Deafheaven?
Probleemwolf
Daafje, lees de openingspost eens. Je gedraagt je nu als een klimaatdrammerige troll
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nu weer "Richenelleke doet projectie niks ligt aan mij zelf" altijd z'n zwaktebod wanneer ie geraakt is
Wat is het ook een bloedsaaie herhaalnerd
Wat is het ook een bloedsaaie herhaalnerd
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Ik zeg niet dat niks aan mezelf ligt, maar dat jij projecteert als een malle en grossiert in afzeiktopics (zoals deze ook weer) en nul zelfreflectie hebt, echt nul, en ik dat steeds weer moet constateren is mij niet te verwijten.
Probleemwolf
Wat kan jij nou zeggen over zelfinzicht? Je hebt het niet, evenals zelfspot. Het is alleen maar zelfingenomenheid en zelfoverschatting. Een beetje zelfcensuur zou je sieren, al zeg ik het zelf.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
Nou, als dit geen projectie is dan weet ik het echt niet meer 
Probleemwolf