Koffie.
Zomergasten 2026.
- deschrijver
- Knuffelnerd
Re: Zomergasten 2026.
Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.
Dat jij met je oppervlakkige kijkgedrag ('ik heb weer zo'n leuke reclame gezien!') en met je verschrikkelijke radio dj's etc, de publieke omroep nog steeds kan waarderen (en niet zien hoever ze zijn afgegleden in het afgelopen decennium) verbaast me hoegenaamd niets. En zegt ook helemaal niets.
Maar mensen die wel voor kwaliteit gaan zien die neergang wel. En die neergang komt in grote mate door de redenen die deschrijver heeft gegeven.
Probleemwolf
- deschrijver
- Knuffelnerd
Maar goed, ik hoef niet naar commerciële omroepen te kijken om te weten hoezeer de publieke omroep z'n best doet om op RTL en SBS te lijken. En naar mijn mening gaat dat ten koste van het aanbod van de publieke omroep.
Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.
Klaagde jij niet zo vaak over ad hominems door anderen? Jij en Skrieber lijken wel aan de amfetamine joh, rustaaaaaghDavid schreef: ↑04 aug 2026, 19:17Dat jij met je oppervlakkige kijkgedrag ('ik heb weer zo'n leuke reclame gezien!') en met je verschrikkelijke radio dj's etc, de publieke omroep nog steeds kan waarderen (en niet zien hoever ze zijn afgegleden in het afgelopen decennium) verbaast me hoegenaamd niets. En zegt ook helemaal niets.
Maar mensen die wel voor kwaliteit gaan zien die neergang wel. En die neergang komt in grote mate door de redenen die deschrijver heeft gegeven.
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- deschrijver
- Knuffelnerd
Nou, volgens mij reageer ik niet oververhit. En dat met dit weer 
En weer een losse flodder.
Deschrijver en ondergetekende geven tenminste nog argumenten.
Jij bent enkel aan het ad honinemmen.
Ik heb nog geen inhoudelijk tegenargument van je gehoord. Enkel op de persoon spelen.
Maar goed, zijn we van je gewend.
Deschrijver en ondergetekende geven tenminste nog argumenten.
Jij bent enkel aan het ad honinemmen.
Ik heb nog geen inhoudelijk tegenargument van je gehoord. Enkel op de persoon spelen.
Maar goed, zijn we van je gewend.
Probleemwolf
Richenelleke zit al dagen ziek thuis dus we zullen wat toleranter met zijn projecties omgaan.deschrijver schreef: ↑04 aug 2026, 19:22 Nou, volgens mij reageer ik niet oververhit. En dat met dit weer![]()
Hij moet even afreageren.
Probleemwolf
-
roadrunner
- Forumjunk

Laatst gewijzigd door roadrunner op 04 aug 2026, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Het RTL Journaal doet haar best, maar het is geen NOS Journaal. Een Jeugdjournaal is bij de commerciëlen afwezig, evenals Nieuwsuur, EenVandaag, Buitenhof of zelfs maar iets wat lijkt op WNL op Zondag. En dat zijn alleen nog maar de programma's over de actualiteit. Deze programma's acteren al jaren op hetzelfde overwegend hoge niveau. Lubach is weliswaar overgenomen door RTL zonder ook maar iets aan kwaliteit te hebben ingeleverd, maar dat was met pijn in het hart voor de VPRO, zeker geen opzet. Dit Was Het Nieuws is er gelukkig nog. Verder is het bij de commerciëlen plat vermaak met suffe spelletjes, shows met BN'ers en dus blockbuster films. Films waar jij zo graag naar wil kijken.deschrijver schreef: ↑04 aug 2026, 19:18 Maar goed, ik hoef niet naar commerciële omroepen te kijken om te weten hoezeer de publieke omroep z'n best doet om op RTL en SBS te lijken. En naar mijn mening gaat dat ten koste van het aanbod van de publieke omroep.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
Maar wat publieke omroep betreft: dat ik het zelden meer kijk is voor mij genoeg teken aan de wand. Juist omdat ik de publieken tot ca 10 jaar geleden wel regelmatig keek. Maar werkelijk alles van kwaliteit is verdwenen. Als ik er al eens langs zap zie ik vooral het zoveelste nietszeggende inwisselbare spelletjesprogramma, geforceerde lach of ik schiet shows die niet grappig zijn en praatprogramma's met standaard meninkjes, met altijd dezelfde talking heads, waar je verder niets van opsteekt.
Vroeger was de VPRO zondagavond vaste prik met hun tegenlicht, goede humor (Jiskefet), geweldige documentaires en films. Maar ook die omroep is volledig de weg kwijt en ten prooi gevallen aan kijkcijferhonger.
Het is ook veelzeggend dat hun populairste programma (Lubach) gewoon zonder problemen, en zonder inhoudelijk verschil, is overgenomen door de commerciëlen.
En het wordt alleen maar schrijnender en vlakker.
Het voordeel is dat ik zelf de TV nauwelijks nog aanzet. Via mevrouw David krijg ik af en toe nog iets mee maar rotzooi als 'de slimste mens', of 'even tot hier' die zij kijkt zal ik zelf nooit actief 'aanzetten'.
Neen, ik ben het dit keer volledig met deschrijver eens. Het inhoudelijke verschil tussen de publieken en de commerciëlen is inmiddels verwaarloosbaar.
Zomergasten (wat ook al met het jaar minder werd) was nog het enige onderscheidende maar zelfs dat houdt er dus al mee op.
I rest my case.
Vroeger was de VPRO zondagavond vaste prik met hun tegenlicht, goede humor (Jiskefet), geweldige documentaires en films. Maar ook die omroep is volledig de weg kwijt en ten prooi gevallen aan kijkcijferhonger.
Het is ook veelzeggend dat hun populairste programma (Lubach) gewoon zonder problemen, en zonder inhoudelijk verschil, is overgenomen door de commerciëlen.
En het wordt alleen maar schrijnender en vlakker.
Het voordeel is dat ik zelf de TV nauwelijks nog aanzet. Via mevrouw David krijg ik af en toe nog iets mee maar rotzooi als 'de slimste mens', of 'even tot hier' die zij kijkt zal ik zelf nooit actief 'aanzetten'.
Neen, ik ben het dit keer volledig met deschrijver eens. Het inhoudelijke verschil tussen de publieken en de commerciëlen is inmiddels verwaarloosbaar.
Zomergasten (wat ook al met het jaar minder werd) was nog het enige onderscheidende maar zelfs dat houdt er dus al mee op.
I rest my case.
Probleemwolf
Dit was het nieuws, o ja, die meuk heeft ook nog jaren bij de commerciëlen gedraaid en is inmiddels weer terug verhuisd naar de publieken. Ook volkomen inwisselbaar wederom.
I rest, voor de zoveelste keer, my case.
Probleemwolf
Ik heb net heel diep na zitten denken welk publiek programma niet bij de commerciëlen zou kunnen.
Ik kan er maar 1 bedenken: Buitenhof.
Maar dat is op zo'n niet prime tijdstip bij de publieken dat zelfs SBS het misschien toch nog wel aan zou durven. Maar zou er gewoon geen geld in willen steken. Want niet geschikt voor de doelgroep.
Nieuwsuur is weliswaar van redelijke inhoudelijke kwaliteit, maar dat is het rtl nieuws ook (als enige programma), en in principe zou het gewoon bij die redactie ondergebracht kunnen worden. Als achterafje.
Ik kan verder echt niks bedenken. WNL op zondag wat Flaaks nog noemde is gewoon een talkshow van de Telegraaf. Die kan voor 100 % zeker 1 op 1 naar de commerciëlen.
Ik kan er maar 1 bedenken: Buitenhof.
Maar dat is op zo'n niet prime tijdstip bij de publieken dat zelfs SBS het misschien toch nog wel aan zou durven. Maar zou er gewoon geen geld in willen steken. Want niet geschikt voor de doelgroep.
Nieuwsuur is weliswaar van redelijke inhoudelijke kwaliteit, maar dat is het rtl nieuws ook (als enige programma), en in principe zou het gewoon bij die redactie ondergebracht kunnen worden. Als achterafje.
Ik kan verder echt niks bedenken. WNL op zondag wat Flaaks nog noemde is gewoon een talkshow van de Telegraaf. Die kan voor 100 % zeker 1 op 1 naar de commerciëlen.
Probleemwolf
- deschrijver
- Knuffelnerd
Ik weet niet waar jij op reageert, maar in ieder geval op niets wat ik beweerde over de publieke omroep.Flaaks schreef: ↑04 aug 2026, 19:59Het RTL Journaal doet haar best, maar het is geen NOS Journaal. Een Jeugdjournaal is bij de commerciëlen afwezig, evenals Nieuwsuur, EenVandaag, Buitenhof of zelfs maar iets wat lijkt op WNL op Zondag. En dat zijn alleen nog maar de programma's over de actualiteit. Deze programma's acteren al jaren op hetzelfde overwegend hoge niveau. Lubach is weliswaar overgenomen door RTL zonder ook maar iets aan kwaliteit te hebben ingeleverd, maar dat was met pijn in het hart voor de VPRO, zeker geen opzet. Dit Was Het Nieuws is er gelukkig nog. Verder is het bij de commerciëlen plat vermaak met suffe spelletjes, shows met BN'ers en dus blockbuster films. Films waar jij zo graag naar wil kijken.deschrijver schreef: ↑04 aug 2026, 19:18 Maar goed, ik hoef niet naar commerciële omroepen te kijken om te weten hoezeer de publieke omroep z'n best doet om op RTL en SBS te lijken. En naar mijn mening gaat dat ten koste van het aanbod van de publieke omroep.
Waar haal jij vandaan dat ik graag naar blockbuster films die op RTL en SBS te zien zou willen kijken?
Wat ik beweer over de publieke omroep heeft met beleid en marketing te maken, niet met de programma's van de publieke omroep. Ik stel alleen dat het aanbod van de publieke omroep steeds meer te lijden heeft onder het huidige beleid, dat er op is gericht steeds meer op RTL en SBS te lijken en dat men het 'merk' NPO profileert als ware het een zender. En dat is het niet. Het is een bestel dat bestaat uit diverse omroepen.
- deschrijver
- Knuffelnerd
Niet zozeer aan de VRPO te wijten, maar aan het wanbeleid van de publieke omroep: alles moet wijken om 'de NPO' maar te profileren, waardoor omroepen geen eigen smoel meer mogen hebben.
En ja, ook bij de VPRO zullen mensen meegaan in wanbeleid, want er is geen plek waar het kontkruipen erger is dan in het mediawereldje.