Krautsurfer schreef: ↑04 feb 2021, 11:23
Was dit topic er al?
Zo ja, dan ben ik dat vergeten.
En da's iets dat er met de jaren niet beter op wordt:
Vergeetachtigheid.
Dan:
Voortdurend licht gezeik met m'n
rug sinds m'n
hernia van 2019. Valt inmiddels onder de categorie: Chronisch lichte pijn.
Verder:
Pijn in
knieën als m'n fietszadel net een millimeter te laag staat, of als ik voor m'n rugtherapie op zo'n rare stepper moet steppen.
Onvermijdelijk:
Doofheid. Valt an sich mee, maar als er achtergrondruis/lawaai is, kan ik geen gesprek meer voeren, want ik versta er dan geen hol meer van. Wordt steeds erger, maar heel langzaam.
Ook:
Hier en daar een lichte
klaplong (Is alweer een paar jaar geleden, maar dat was zeker niet de laatste keer, hoewel de eerste keer viel onder de categorie: Niet Best, Drie Weken Ziekenhuis)
Tevens:
Volkomen verklote
rechterschouder, met startende issues
rechterelleboog wegens werken met computers. Begon 25 jaar terug. Valt onder de categorie: chronisch lichte pijn. Bureau moet exact de goede hoogte hebben, anders: Chronisch zware pijn. Kan al een half jaar niet meer goed op m'n rechterkant liggen om te slapen. Zeer irritant! Gaat laatste maand iets beter, gelukkig.
Verneukeratief:
Slechter wordende
ogen. Heb steeds meer licht nodig om iets goed te kunnen zien. Moet ook leesbril, geen zin in. Haat brillen.
Alsook:
Pijn in m'n
voetzolen na een uur lopen, en niet te zuinig. Alsof m'n voetbotjes een halve slag gedraaid zitten.
Heel soms:
Pijn in mijn
benen, al m'n hele leven, geen idee waarom. Dacht vroeger dat het groeipijn was. Simpele pijnstiller helpt.
Af en toe:
Migraine. Maar dat was vroeger erger, dus off-topic.
En jawel:
Een rare vorm van
gordelroos op m'n voetzolen (En vroeger vingers) Irritante kleine blaasjes die jeuken. Die krab ik open, waarna m'n voetzolen er wekenlang als een slachthuis uitzien, want ik blijf krabben. Doet zeer, maar loop er al jaren gewoon doorheen.
Doe ook maar:
Van tijd tot tijd
hartritmestoornissen.
Sowieso:
Belachelijk
hoog cholesterolgehalte, familiekwaaltje. Kwam op na m'n 35ste. Dagelijks pilletje tegen slikken.
Ongeneselijk:
Progressief ouder wordende en kaler wordende
kop. Terminaal, maar duurt nog even.
Deze klaaglijst zal de komende tijd aangevuld worden zodra me weer wat te binnen schiet.