Welk concert heb je het laatst gezien?
Re: Welk concert heb je het laatst gezien?
Zo bedrijf je geen wetenschap meneertje! 
t Leven, ze kunnen me nog meer vertellen.
Gelukkig gaat het hier om cultuur.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
Wel gaaf, Vlaecks, me te duur momenteel. Geniet ervan.
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Het is maar een forum, een internetforum!
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
Dank. Ik heb er deze week veel naar geluisterd. Kennis maken met een voor mij onbekende symfonie is best een hele kluif, maar ik heb inmiddels enkele favoriete passages. Dat zijn wel vooral de delen zonder koor.
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Niet te hard hoop ik?Flaaks schreef: ↑12 dec 2025, 16:33 https://www.nrc.nl/nieuws/2025/12/09/mo ... n-a4914836
Ik ga morgen naar deze monsterproductie in Groningen. Mijn vrouw zingt mee.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
Siegfried Stahl. Lidnr.66.
Johnny Lydon 1983
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
absoluut niet, ik heb kaartje voor Doornroosje gescoord
veel prettiger publiek (dan A'dam ook)
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
A Decade of DOOL afgelopen zondag was een mooie afsluiter van het concertjaar 2026.
't Is mooi geweest
Ni! 
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
En, was MarkS er ook?
The company of women with opinions and fat asses.
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
Ik bedacht me ondertussen dat ik ook binnenkort naar Earth ga. Dat is wel het andere uiterste 
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
Anna von Hausswolf @ Paradiso
Nog altijd rukgeluid daar, Anna en band zelf waren prima maar wederom drowned in bass (wanneer basgitaar en bassdrum meededen, zonder die lage frequenties ist wel ok maar blijft vlakjes). Als je als artiest wilt dat je muziek ten volle kan ontplooien en in alle aspecten tot z'n recht komt, moet je Paradiso mijden.
Ik kijk op tegen Amenra daar, met zulk geluid kun je er nooit echt ín komen, sound komt nauwelijks de zaal in doordat de lage frequenties alles verdrinken, smoren. Benieuwd of zij, en/of hun geluidsman, het kunnen overkomen of dat de kracht van hun nummers het kan.
Nog altijd rukgeluid daar, Anna en band zelf waren prima maar wederom drowned in bass (wanneer basgitaar en bassdrum meededen, zonder die lage frequenties ist wel ok maar blijft vlakjes). Als je als artiest wilt dat je muziek ten volle kan ontplooien en in alle aspecten tot z'n recht komt, moet je Paradiso mijden.
Ik kijk op tegen Amenra daar, met zulk geluid kun je er nooit echt ín komen, sound komt nauwelijks de zaal in doordat de lage frequenties alles verdrinken, smoren. Benieuwd of zij, en/of hun geluidsman, het kunnen overkomen of dat de kracht van hun nummers het kan.
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
Nu moet je nog twee uur treinen? Hopelijk valt het mee met de sneeuw op het spoor.
Oh ja; The Whole Woman is echt één van de mooiste liedjes van afgelopen jaar, ook (zelfs?) zónder Iggy Pop. Ik hoop dat ze hem zo ook nog opneemt/uitbrengt.
En ik dacht op het album te horen dat de saxofonist hetzelfde ademtrucje als Colin Stetson gebruikte, zelfde speelstijl ook, en in het begin klonk/leek dat live ook zo maar in het laatste nummer hoorde/zag je hem toch duidelijk tussendoor gauw "gewoon" ademhalen ipv circulair (zoals Stetson). Wel extreem goeie saxofonist, prachtige sound. Heel mooie balans met Anna's krachtige, prachtige, loepzuivere stem
En ik dacht op het album te horen dat de saxofonist hetzelfde ademtrucje als Colin Stetson gebruikte, zelfde speelstijl ook, en in het begin klonk/leek dat live ook zo maar in het laatste nummer hoorde/zag je hem toch duidelijk tussendoor gauw "gewoon" ademhalen ipv circulair (zoals Stetson). Wel extreem goeie saxofonist, prachtige sound. Heel mooie balans met Anna's krachtige, prachtige, loepzuivere stem
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
Wat een fantastisch concert was het weer ! Al tig keer gezien, maar ze blijft me verbazen. Saxofonist vindt ik een prima toevoeging. Aangezien ik gehoorapparaten draag, zijn de hoog/laag tonen niet relevant. Ik moet het van het gehele geluid hebben.Richardus schreef: ↑23 jan 2026, 22:17 Anna von Hausswolf @ Paradiso
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.
Die dingen trekken het geluid recht voor je?

¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
Gehoorapparaten worden steeds beter. Een vriend heeft ze ook (al) en heeft er profijt van. Ze focussen bijv. op de geluidsbron waar je op dat moment naar kijkt en dempen de andere.
Feck!
Earth @ Tolhuistuin
Was heerlijk. Weinig is zo mooi als Adrienne Davies zien drummen
die beheersing
ze brak haar snaredrum tijdens Engine Of Ruin (prachtnummer live), ducttape!
Dylan Carlson is nu echt gewoon een old geezer geworden, weinig cools nog aan en ook z'n perfectionisme is minder, nu gewoon lekker spelen en dat is zo ontspannen ook gewoon ouderwets geweldig 
Was heerlijk. Weinig is zo mooi als Adrienne Davies zien drummen
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
- Krautsurfer
- Meganerd
Krautsurfette gaat zo met haar vriendin (en de vader van die vriendin) naar een concert van Deftones.
‘ik hoop dat je kanker krijgt’ - Oved
‘Goed bezig’ - Siegfried Stahl
‘een verongelijkte drammende janker’ -David
‘Lekker ding’ - RDW
Uw mening hier, voor slechts vijf euro per letter!
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Ik heb daar een cd van. Ik vind het niet veel eerlijk gezegd.
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Kun je dat aan junior doorgeven?
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
Hoe vond ze het? Was dat de band waar jullie een tshirt van hadden gemaakt?
Tomorrow is yesterday's history and art will still be there, even if life terminates.
- Keith Emerson
- Keith Emerson
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
David Byrne

Jaloers...
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
Geen zin mee te gaan? Ik vind White Pony een geweldig album.Krautsurfer schreef: ↑06 feb 2026, 18:44 Krautsurfette gaat zo met haar vriendin (en de vader van die vriendin) naar een concert van Deftones.
Make Peace Not War
- Krautsurfer
- Meganerd
ik ken ze niet zo goed, en wat ik er van ken spreekt me niet aan.iKer schreef: ↑16 feb 2026, 22:06Geen zin mee te gaan? Ik vind White Pony een geweldig album.Krautsurfer schreef: ↑06 feb 2026, 18:44 Krautsurfette gaat zo met haar vriendin (en de vader van die vriendin) naar een concert van Deftones.
Dus tsjah.. De vader van haar vriendin is wel fan, dus die ging mee.
‘ik hoop dat je kanker krijgt’ - Oved
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
Enige keer dat ik ze zag was die zanger, Dino? te bezopen om op te treden, ging vechten backstage enz etc. Korte duur op podium murmelde hij wat en werd uitgejoeld door het publiek
legendarisch wel, was op Wâldrock (rip, da was wat), dik 20 zo niet 25 jaar geleden.
Eerste albums best aardig, daarna uit het oog verloren; de nieuwigheid van het begin was er vanaf. De fiti met Korn van wie de eerste grondlegger van nu-metal was, was altijd wel leuk terwijl beide stijlen toch echt verschillend waren.
Eerste albums best aardig, daarna uit het oog verloren; de nieuwigheid van het begin was er vanaf. De fiti met Korn van wie de eerste grondlegger van nu-metal was, was altijd wel leuk terwijl beide stijlen toch echt verschillend waren.
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
Oh, 2001 en ze hebben toch volle set gedaan? Stond me niet zo bij. Was laatste jaar ook dat ik blowde en zoop dus tsja
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
Chino Moreno dacht ik.
Alleen White Pony vond ik goed, de rest middelmatig.
Heb ze toen gezien in HMH, goed optreden.
Make Peace Not War
Oh ja, Chino!
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
Tomorrow is yesterday's history and art will still be there, even if life terminates.
- Keith Emerson
- Keith Emerson
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
-
roadrunner
- Forumjunk

Wu Tang Clan in de Ziggo
(ik heb slechts een foto, ff een clipje geleend op YouTube
)
En Method Man was jarig, kreeg een taart, en gooide die in het publiek
(ik heb slechts een foto, ff een clipje geleend op YouTube
En Method Man was jarig, kreeg een taart, en gooide die in het publiek
Waren ze compleet?
-
roadrunner
- Forumjunk

Dat leek er in het begin niet op maar ze waren compleet, hoewel de groepsdynamica en het geluid soms iets te wensen overliet, een ruime voldoende, een 7,3
https://www.nrc.nl/nieuws/2026/03/03/ja ... t-a4922042

Zad Kokar en...

Blurt
Beide gezien in Les Ateliers Claus.
Heel wss de laatste keer dat ik naar dit legendarisch clubje geweest ben want begin volgende maand trekken ze de stekker eruit na gedurende 20 jaar DE plek in Brussel geweest te zijn voor alle muziek met een hoek af. Reden: het uitblijven van subsidies van de stad Brussel.
Zucht.
Maar het was een prachtige avond.
Vooral openingsact Zad Kokar (uit Strasbourg) was een genot om te zien: nowave gefreak op een kapotte beat, beetje postpunken met gitaar, wat ijskoude synth erover en voilà c'est gagné, meer moest dat niet zijn!
Heb zelfs ter plekke een plaat gekocht van deze sympathieke (ook) graphic designer (voor een luttele 12 € zowaar - een prijs die aan het uitsterven is).
Dat hoofdact Blurt minder scoorde dan verwacht kom mij geeneens meer schelen, de glimlach lag reeds jokergewijs op mijn smoel gebetonneerd.
Over Blurt: die mompelzanger/saxofonist had een hanekam en bleek... 83 jaar oude te zijn!
Ik ga Les Ateliers Claus missen, da's zeker.
Geweldige plek.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date
Deathcrash @ Vera
Wel skattig. Geen idee waarom het op Roadburn positief verraste...de sfeer, of andere meer op RB toegespitste set? Want laatste twee nummers leken er meer op. Verder beetje knullige slowcore.
Wel skattig. Geen idee waarom het op Roadburn positief verraste...de sfeer, of andere meer op RB toegespitste set? Want laatste twee nummers leken er meer op. Verder beetje knullige slowcore.
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
Ik ben dol op knullige slowcore. 
Ja is wel bandje voor jou
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
Jarhead fertilizer/The Body/Full of hell
The Body is zo langzamerhand mijn favoriete band aan het worden. Na een aantal verpletterende optredens en platen met eeuwigheidswaarde verdienen ze dat wel. Afgelopen vrijdag werd de status bevestigd met wederom een concert als een staalplaat. Zo ontzettend goed. Zonder poespas met z'n tweeën op zulk hoog niveau musiceren verdient op.zn minst een postje op Forumnerds.
Full of hell had ik live nog nooit gezien en het moet gezegd; dit optreden smaakt naar meer. Op plaat overtuigt het mij niet altijd (buiten de samenwerking met Primitive Man), maar live staat er een energieke show waarin allerlei genres op een hoop.worden gegooid. Zeer verrassend! Nog even nagekeken, maar deze band valt blijkbaar moeilijk te categoriseren. Grindcore? Niet echt.
Jarhead Fertilizer vond ik ook wel goed, maar minder indrukwekkend. Aan het begin zelfs suf omdat de drummer een kettingslot om zijn torso hing na de soundcheck, daar schoot ik wel van in de lach. Gelukkig veranderde dat in een gelukzalige glimlach toen ik de grote hoeveelheden distortion op de bas tot me kon nemen.
The Body is zo langzamerhand mijn favoriete band aan het worden. Na een aantal verpletterende optredens en platen met eeuwigheidswaarde verdienen ze dat wel. Afgelopen vrijdag werd de status bevestigd met wederom een concert als een staalplaat. Zo ontzettend goed. Zonder poespas met z'n tweeën op zulk hoog niveau musiceren verdient op.zn minst een postje op Forumnerds.
Full of hell had ik live nog nooit gezien en het moet gezegd; dit optreden smaakt naar meer. Op plaat overtuigt het mij niet altijd (buiten de samenwerking met Primitive Man), maar live staat er een energieke show waarin allerlei genres op een hoop.worden gegooid. Zeer verrassend! Nog even nagekeken, maar deze band valt blijkbaar moeilijk te categoriseren. Grindcore? Niet echt.
Jarhead Fertilizer vond ik ook wel goed, maar minder indrukwekkend. Aan het begin zelfs suf omdat de drummer een kettingslot om zijn torso hing na de soundcheck, daar schoot ik wel van in de lach. Gelukkig veranderde dat in een gelukzalige glimlach toen ik de grote hoeveelheden distortion op de bas tot me kon nemen.
This country makes it hard to fuck.
Zonder leesbril lukt het typen bijna niet meer.
Godspeed You! Black Emperor in de Effenaar.
Het is wonderlijk hoe Godspeed klinkt als Godspeed. Van de eerste tot de laatste tonen vliegt de tijd voorbij (drie nummers in de eerste 45 minuten) en kun je je rustig weg laten drijven. Een explosie van geluid bleef uit, maar dat miste ik niet. Geweldig optreden dus.
Het voorprogramma viel ouderwets tegen. One leg one eye kunt u overslaan als ze in een zaaltje in de buurt spelen.
Het is wonderlijk hoe Godspeed klinkt als Godspeed. Van de eerste tot de laatste tonen vliegt de tijd voorbij (drie nummers in de eerste 45 minuten) en kun je je rustig weg laten drijven. Een explosie van geluid bleef uit, maar dat miste ik niet. Geweldig optreden dus.
Het voorprogramma viel ouderwets tegen. One leg one eye kunt u overslaan als ze in een zaaltje in de buurt spelen.
gung ho schreef: ↑13 apr 2026, 13:49 Godspeed You! Black Emperor in de Effenaar.

dEUS in Vorst Nationaal, Brussel.
Een paar weken geleden reeds (vrijdag 20 maart) - maar 'k was 't vergeten te zeggen hier.
Een tournee die vorig zomer al gestart was en die focust op hun eerste twee (en zeg maar allerbeste) platen Worst case scenario en In a bar, under the sea.
Een toernee zowaar met oudgediende Stef Kamil Carlens terug in de (bas)gelederen! En dat was groot nieuws. Want Kamil's (backing) vocals zijn tamelijk present in de songs, enfin u weet het wel.
Anyway... na een paar weken toeren liep het weer mis tussen Barman en Kamil en weg was die laatste.
Zonder Kamil dan maar.
En het concert was niet echt bijzonder.
De luide tracks trekt Barman nog wel maar van zodra het iets subtieler wordt laat zijn stem te wensen over.
Te véél gefeest, te véél gezopen, te véél gesnoven, te véél rock 'n roll kortom.
Maar ik klaag niet.
Want ik kom graag naar Vorst Nationaal.
Echt waar.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date
Nou ja zeg, scalle
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Daarvoor is er Explosions in the Sky.