“Ik word van een paar dode Israeli’s niet warm of koud.”
- kattekopje
- Forumspammer
Re: “Ik word van een paar dode Israeli’s niet warm of koud.”
ik wil die gruwelijke beelden niet zien
we are the nukes of terror
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- Kees Kietelvlees
- Forumspammer

iKer schreef: ↑18 okt 2024, 13:43 Deze man (overleden in 1994) voorzag in 1993 in een interview dat Israel hetzelfde pad op kon gaan als nazi-Duitsland. Hij spreekt hier van toekomstige massamoorden (check) en zei iets als 'ik sluit zelfs kampen als Auschwitz niet uit'.
Hij voorspelde toen al wat we nu zien. En pijnlijk dat hij 31 jaar later gelijk heeft gekregen met zijn woorden.
Is Woke
Ach lieve jongen toch. Wij willen hetzelfde. Maar jij ziet het niet. Maar jij wil het niet zien. Dat 'vrije Palestina' is vrij van onderdrukking. Maar jouw interpretatie van mijn woorden is 'vrij van joden'. Vraag even verduidelijking aan me voor je me woorden en betekenissen in de mond legt. Want je commentaar slaat nergens op.Kees Kietelvlees schreef: ↑18 okt 2024, 13:43Tja, als Hamas-knuffelaar en Jodenhater van het onversneden soort zullen dit zware dagen voor je zijn. Sterke kerel!
Deze wens is gedreven door primitieve wraakzucht, waarbij wordt gedroomd over etnische zuivering en gebiedsuitbreiding. Niks 'anti-zionisme', gewoon Jodenhaat en een oproep tot geweld. Fors geweld.
Het is absurd dat dit soort haatzaaiende en tot geweld oproepende leuzen salonfähig zijn geworden onder het mom van ' anti-zionisme'. Dieptriest.
Enfin, ondertussen droom ik van gijzelaars die worden vrijgelaten en wapens die worden neergelegd. En heb ik nachtmerries van enge haatdragende figuren die dromen van een wereld zonder Israël.
En vwb mijn bovenstaande quote
die zal ik even uitleggen voor je: dit is de visie van Netanyahu en zijn extremisten. Ik hoop dat je dat snapt, dat wilt zien.
Het moet dus zijn:
Sterkte met je zwartgallige bril verder.
Laatst gewijzigd door iKer op 18 okt 2024, 14:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Make Peace Not War
Edit: ik snap dat mijn laatste woorden tot verkeerde interpretatie leidden.
Ik zal het even aanpassen.
Ik zal het even aanpassen.
Laatst gewijzigd door iKer op 18 okt 2024, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Make Peace Not War
Duh. Ik vermoed meer dan 50% van de bevolking. Zij weten dat de gijzelaars geen prioriteit hebben.Kees Kietelvlees schreef: ↑18 okt 2024, 13:43 Behalve dat in dat gebied best veel Joden wonen, zelfs tegenstanders van het beleid van Netanyahu (ja, echt!).
Make Peace Not War
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
Interessante man, die Leibowitz.
The Arabs would be the working people and the Jews the administrators, inspectors, officials, and police—mainly secret police. A state ruling a hostile population of 1.5 to 2 million foreigners would necessarily become a secret-police state, with all that this implies for education, free speech and democratic institutions. The corruption characteristic of every colonial regime would also prevail in the State of Israel. The administration would suppress Arab insurgency on the one hand and acquire Arab Quislings on the other. There is also good reason to fear that the Israel Defense Forces, which has been until now a people's army, would, as a result of being transformed into an army of occupation, degenerate, and its commanders, who will have become military governors, resemble their colleagues in other nations
On the one hand he was a libertarian, an extreme form of classical liberalism, and believed that human beings should be free to determine their way of life without any state interference. On the other hand, he was an ultra-Orthodox Jew who insisted that the state and religion must be separated completely to avoid corrupting each other.
During the Mossad's killing of the Palestinian and Arab figures after the murder of the Israeli Olympic athletes in September 1972 Leibowitz declared in a public speech at Beersheba University the following view: "Whoever condemns the terrorism of the Palestinian organizations must at the same time condemn the terrorism of the Israeli occupation of the West Bank and Gaza."[23] For him the Palestinian terrorist attacks abroad against Israelis were the acts of "terrorism against terrorism."
Leibowitz became more harshly critical of Israeli policies following the 1982 Lebanon War.[7] He repeatedly called for Israelis to refuse to serve in the occupied territories, and warned that Israel was turning its soldiers into "Judeo-Nazis", writing that if "the law . . . can allow the use of torture as a way of getting confessions out of prisoners, then this testifies to a Nazi mentality."[24][25][26] He supported a unilateral Israeli withdrawal from the occupied territories
Outraged by Israel’s killing of 60 villagers of Qibya in 1953, most of whom were women and children by the notorious Israeli commando Unit 101, known for its brutality and retribution campaigns, Leibowitz has been quoted as saying:We have to ask ourselves where this youth of ours emerged from; young people who had no mental inhibitions about committing this atrocity? What inner motivation for such acts could have been at work here? This youth is not a mob but the product of Zionist, humanist social education.
Laatst gewijzigd door MarkS op 18 okt 2024, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Feck!
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
In het verlengde van Leibowitz:
https://www.middleeastmonitor.com/20181 ... in-israel/
https://www.middleeastmonitor.com/20181 ... in-israel/
Feck!
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
Een echo in een echo!Echoing Leibowitz, Echoing Leibowitz, Chomsky said
Feck!
Een joodse witz... ietz... iets...
Zag erg vroeg haarscherp hoe Israel zou kunnen afglijden. Hij had het over ‘Judeo-nazism.’ Iets wat je nu nog steeds niet mag zeggen.
We zien nu zijn voorspellingen ontvouwen. Ik was me wel bewust van de man maar had nooit interviews met hem gezien. YT heeft er een paar.
Make Peace Not War
- Kees Kietelvlees
- Forumspammer

Wat heeft dan wel prioriteit?iKer schreef: ↑18 okt 2024, 14:04Duh. Ik vermoed meer dan 50% van de bevolking. Zij weten dat de gijzelaars geen prioriteit hebben.Kees Kietelvlees schreef: ↑18 okt 2024, 13:43 Behalve dat in dat gebied best veel Joden wonen, zelfs tegenstanders van het beleid van Netanyahu (ja, echt!).
Naast dat het interessant is dat jij weet wat de helft van de Israëlische bevolking weet. Maar dit terzijde.
Is Woke
- Kees Kietelvlees
- Forumspammer

Ik zie dat er sprake is van 'jumping to conclusions'.iKer schreef: ↑18 okt 2024, 17:10Zag erg vroeg haarscherp hoe Israel zou kunnen afglijden. Hij had het over ‘Judeo-nazism.’ Iets wat je nu nog steeds niet mag zeggen.
We zien nu zijn voorspellingen ontvouwen. Ik was me wel bewust van de man maar had nooit interviews met hem gezien. YT heeft er een paar.
Is Woke
- Kees Kietelvlees
- Forumspammer

Ik wil hetzelfde als jij alleen ik weet dat niet?iKer schreef: ↑18 okt 2024, 13:56Ach lieve jongen toch. Wij willen hetzelfde. Maar jij ziet het niet. Maar jij wil het niet zien. Dat 'vrije Palestina' is vrij van onderdrukking. Maar jouw interpretatie van mijn woorden is 'vrij van joden'. Vraag even verduidelijking aan me voor je me woorden en betekenissen in de mond legt. Want je commentaar slaat nergens op.Kees Kietelvlees schreef: ↑18 okt 2024, 13:43Tja, als Hamas-knuffelaar en Jodenhater van het onversneden soort zullen dit zware dagen voor je zijn. Sterke kerel!
Deze wens is gedreven door primitieve wraakzucht, waarbij wordt gedroomd over etnische zuivering en gebiedsuitbreiding. Niks 'anti-zionisme', gewoon Jodenhaat en een oproep tot geweld. Fors geweld.
Het is absurd dat dit soort haatzaaiende en tot geweld oproepende leuzen salonfähig zijn geworden onder het mom van ' anti-zionisme'. Dieptriest.
Enfin, ondertussen droom ik van gijzelaars die worden vrijgelaten en wapens die worden neergelegd. En heb ik nachtmerries van enge haatdragende figuren die dromen van een wereld zonder Israël.
En vwb mijn bovenstaande quotedie zal ik even uitleggen voor je: dit is de visie van Netanyahu en zijn extremisten. Ik hoop dat je dat snapt, dat wilt zien.
Het moet dus zijn:
Sterkte met je zwartgallige bril verder.
Metoo op Forumnerd. Het kan verkeren.
En die leus is antisemitisch & roept op tot geweld.
Is Woke
Er is heel veel verzet tegen dit beleid, en sws tegen Nethanyahu.Kees Kietelvlees schreef: ↑18 okt 2024, 17:20Wat heeft dan wel prioriteit?iKer schreef: ↑18 okt 2024, 14:04Duh. Ik vermoed meer dan 50% van de bevolking. Zij weten dat de gijzelaars geen prioriteit hebben.Kees Kietelvlees schreef: ↑18 okt 2024, 13:43 Behalve dat in dat gebied best veel Joden wonen, zelfs tegenstanders van het beleid van Netanyahu (ja, echt!).
Naast dat het interessant is dat jij weet wat de helft van de Israëlische bevolking weet. Maar dit terzijde.
En vwb je andere vraag: vernietiging van Hamas (en etnische zuivering) staan hoger op de agenda. Hetgeen blijkt uit het feit dat ze ieder akkoord weigeren te sluiten.
Make Peace Not War
Dat maak jij ervan. Maar okay, ik zie Israël ook niet een twee drie afzien van terreur en criminaliteit. Dus ben bang dat een betere wereld niet slechts met liefde tot stand zal komen.
Geweld overigens dat juridisch als legitiem verzet kan gelden. Hoop dat je dat snapt.
Make Peace Not War
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
Siegfried Stahl. Lidnr.66.
Johnny Lydon 1983
Sneue jongetjes. Jammer dat.
Make Peace Not War
- Kees Kietelvlees
- Forumspammer

Het gaat niet om mijn mening & wat ik er van maak. Maar goed, je hebt een antisemitische leus als ondertitel die oproept tot geweld. Dat vind ik op mijn beurt weer sneu. En zielig dat je te dom bent om nuances en gevoeligheden te snappen.
Is Woke
- Kees Kietelvlees
- Forumspammer

Is geen antwoord op de vraag.iKer schreef: ↑18 okt 2024, 17:54Er is heel veel verzet tegen dit beleid, en sws tegen Nethanyahu.Kees Kietelvlees schreef: ↑18 okt 2024, 17:20Wat heeft dan wel prioriteit?iKer schreef: ↑18 okt 2024, 14:04Duh. Ik vermoed meer dan 50% van de bevolking. Zij weten dat de gijzelaars geen prioriteit hebben.Kees Kietelvlees schreef: ↑18 okt 2024, 13:43 Behalve dat in dat gebied best veel Joden wonen, zelfs tegenstanders van het beleid van Netanyahu (ja, echt!).
En vwb je andere vraag: vernietiging van Hamas (en etnische zuivering) staan hoger op de agenda. Hetgeen blijkt uit het feit dat ze ieder akkoord weigeren te sluiten.
En mag ik even een linkje zien waar staat dat etnische zuivering op de agenda staat van Israël? Of heb je dat verzonnen omdat het in jouw bubbeltje past?
Is Woke
- Kees Kietelvlees
- Forumspammer

Nou, wederom ben ik onder de indruk van jouw argumentatie en voel ik me oliedom. Er is veel verzet dus het kloptiKer schreef: ↑18 okt 2024, 17:54Er is heel veel verzet tegen dit beleid, en sws tegen Nethanyahu.Kees Kietelvlees schreef: ↑18 okt 2024, 17:20Wat heeft dan wel prioriteit?iKer schreef: ↑18 okt 2024, 14:04Duh. Ik vermoed meer dan 50% van de bevolking. Zij weten dat de gijzelaars geen prioriteit hebben.Kees Kietelvlees schreef: ↑18 okt 2024, 13:43 Behalve dat in dat gebied best veel Joden wonen, zelfs tegenstanders van het beleid van Netanyahu (ja, echt!).
En voor de goede orde; bovenstaande reactie staat los wat ik van meneer Netanyahu en zijn beleid vind (ik nodig hem niet uit op mijn verjaardagsfuif). Ik reageer op de zoveelste denkfout van iKertje.
Is Woke
Euhm, het plan om het noorden hermetisch af te sluiten en de bevolking te laten verhongeren is je ontgaan? Het feit dat grote delen van Gaza onbewoonbaar zijn gemaakt is je ontgaan?Kees Kietelvlees schreef: ↑18 okt 2024, 19:52En mag ik even een linkje zien waar staat dat etnische zuivering op de agenda staat van Israël? Of heb je dat verzonnen omdat het in jouw bubbeltje past?
Man man man.
Make Peace Not War
Hier, een linkje voor je.
“At least half of Gaza's buildings damaged or destroyed, new analysis shows“
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-68006607.amp
Let wel: dit artikel is uit afgelopen januari.
Je zou eens kunnen opletten. Dan wist je dat grote delen van Gaza onbewoonbaar zijn gemaakt.
Maar je zit kennelijk met je Duploblokken te spelen en Teletubbies te kijken.
“At least half of Gaza's buildings damaged or destroyed, new analysis shows“
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-68006607.amp
Let wel: dit artikel is uit afgelopen januari.
Je zou eens kunnen opletten. Dan wist je dat grote delen van Gaza onbewoonbaar zijn gemaakt.
Maar je zit kennelijk met je Duploblokken te spelen en Teletubbies te kijken.
Make Peace Not War
Tjonge jonge jonge. Zet je roze bril eens af man. Groei op.
Make Peace Not War
- kattekopje
- Forumspammer
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- kattekopje
- Forumspammer
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- kattekopje
- Forumspammer
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- kattekopje
- Forumspammer
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- kattekopje
- Forumspammer
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- kattekopje
- Forumspammer

we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- kattekopje
- Forumspammer
Onder het mom zelfverdediging

Israël neemt wraak op Iran door militaire doelen rond Teheran aan te vallen
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... allen.html
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- kattekopje
- Forumspammer
vuile Joden 
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
In 40 - 45 gedroegen ze zich tenminste zoals gewenst!kattekopje schreef: ↑26 okt 2024, 08:35 Onder het mom zelfverdediging![]()
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
- kattekopje
- Forumspammer
en nu doen ze de Nazi's nog erger na!
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- kattekopje
- Forumspammer
alsof de gruwelen die ze aangedaan zijn, een excuus is voor de afgrijselijke dingen die ze nu doen?!
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
Een gesublimeerd Stockholm-syndroom 
Feck!
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Meer overlevingsdrang. En noodzakelijk want een heel groot aantal mensen willen ze maar wat graag de nek omdraaien.
Ook gij Brutus?
Ook gij Brutus?
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
In dat geval valt het gedrag van de andere kant dus ook te classificeren als overlevingsdrang.
Feck!
- kattekopje
- Forumspammer
en dan komen we aan bij de evolutietheorie! 
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Nee, dat lijkt meer op een zelfvernietigings-drang.
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
- kattekopje
- Forumspammer
Zij willen ook gewoon een thuis
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
Hoorde onlangs in een politieke podcast van een verslaggever in Gaza dat er alweer talloze Joodse kolonisten klaarstaan om de beste plekken in Gaza, waaruit de Palestijnen gedwongen waren te vluchten, in te nemen.
Ook dat toont weer eens te meer aan dat het niet gaat om overlevingsdrang. Israël is van meet af aan een bezettingsmacht, op zoek naar meer lebensraum. Gefaciliteerd door het westen met de (verjaarde) holocaust als het ultieme excuus waardoor ze overal mee wegkomen.
Ook dat toont weer eens te meer aan dat het niet gaat om overlevingsdrang. Israël is van meet af aan een bezettingsmacht, op zoek naar meer lebensraum. Gefaciliteerd door het westen met de (verjaarde) holocaust als het ultieme excuus waardoor ze overal mee wegkomen.
Probleemwolf
- kattekopje
- Forumspammer
Dat zeg ik, Gamma
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
Geen haar beter dan de nazi's destijds. 
Probleemwolf
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
Er wordt zelfs een soort blut-und-boden theorie gebruikt als de wens wordt geuit het oude Judea weer te willen bewonen.
Feck!
Er zijn wel meer parallellen met de nazi's.
Die beschouwden zichzelf als übermenschen. Een superieur volk als ras. De Joodse geloofsleer gaat ervan uit dat zij het uitverkoren volk zijn. Superieur aan andere soorten mensen. Als ras. Want je kan alleen joods zijn bij geboorte. Net als de arier dat alleen bij geboorte kon zijn.
Om deze redenen dien je als anti-racist eigenlijk ook antisemiet te zijn.
Toch ligt me dat connonatief te zwaar.
Die beschouwden zichzelf als übermenschen. Een superieur volk als ras. De Joodse geloofsleer gaat ervan uit dat zij het uitverkoren volk zijn. Superieur aan andere soorten mensen. Als ras. Want je kan alleen joods zijn bij geboorte. Net als de arier dat alleen bij geboorte kon zijn.
Om deze redenen dien je als anti-racist eigenlijk ook antisemiet te zijn.
Toch ligt me dat connonatief te zwaar.
Probleemwolf
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Wat een uitspraken weer in dit topic.
The company of women with opinions and fat asses.
Toch is het feitelijk gezien wel waar.
Het jodendom is een racistische religie.
Kan daar verder ook niks aan doen.
Nuchtere constatering.
Het oude testament mogen we met het fascisme vergelijken.
Hoe daar met andersdenkenden wordt omgegaan.
Gelukkig praktiseren lang niet alle joden het fundamentalistisch.
Sommigen verzetten zich er zelfs tegen.
Maar toch.
Het jodendom is een racistische religie.
Kan daar verder ook niks aan doen.
Nuchtere constatering.
Het oude testament mogen we met het fascisme vergelijken.
Hoe daar met andersdenkenden wordt omgegaan.
Gelukkig praktiseren lang niet alle joden het fundamentalistisch.
Sommigen verzetten zich er zelfs tegen.
Maar toch.
Laatst gewijzigd door David op 26 okt 2024, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Probleemwolf
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
Voor alle duidelijkheid: ik heb het over de staat en het zionistisch ideaal, niet de mensen.
Maar ik begeef me op glad ijs, een misverstand is zo gewekt zoals we weten. Ik kan beter m’n mond houden vanaf nu.
Maar ik begeef me op glad ijs, een misverstand is zo gewekt zoals we weten. Ik kan beter m’n mond houden vanaf nu.
Feck!
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
Overigens hoor je die wens vooral bij bepaalde christenen.
Feck!
Als de mensen dat zionistische ideaal praktiseren mag je daar best een waardeoordeel over vellen hoor.
Het is niet omdat de joden slachtoffers waren van de holocaust ze gevrijwaard zijn van kritiek.
Het is natuurlijk wel lekker makkelijk voor ze: alle vormen van kritiek simpel afdoen als antisemitisme. Stropop van jewelste. Holle retoriek.
Er waren bovendien veel meer slachtoffers van de holocaust: homo's, zigeuners, politieke tegenstanders. Ook die werden zoveel mogelijk genocidaal uitgemoord.
De joden hebben niet het monopolie op het slachtofferschap.
En mij maakt het geen ruk uit als ik me daarmee op glad ijs begeef.
Ik bekijk deze zaken met een nuchtere analytische blik.
Als anderen me daarop willen framen is het hun zaak.
Laatst gewijzigd door David op 26 okt 2024, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Probleemwolf