Klopt.
Brexit
Re: Brexit
Je geeft geen enkel antwoord Gung Ho. Bij elke alinea aangeven dat het onzin is wat ik beweer is geen tegenargument.
Jij claimt zelf notabene dat het UK in een soortvan afgrond is gestort en ik vraag me vervolgens aan hoe het dan kan dat er geen massale protesten uitbreken (wat onheroepbaar gebeurt als een voormalig rijk democratisch land ineens de afgrond stort) en dat het land nog steeds in staat is een financiële hoofdrol op te eisen bij NAVO en Oekraïne oorlog/ Ik heb daar geen enkel logisch antwoord op gekregen.
Ook kan je afvragen waarom de ultranationalistische pro brexiteer Niral Farage zo hoog in de peilingen staat. Beetje raar als zo'n fanatieke brexiteer zo goed scoort als men zoveel spijt heeft van de brexit toch?
(Waarmee ik niet wil zeggen dat ik Farage toejuich: integtendeel: het brexitproces moet juist uit handen blijven van extreemrechts).
Maar goed , jij geeft geen antwoorden op de discrepanties, maar die lees ik ook niet in de EU gezinde media. Dus beetje veelgevraagd die antwoorden dan van jou te verwachten.
Maar mijn valide standpunten weg te doen als onwaar is ridicuul. Hoe kan je ook met droge ogen beweren dat de media niet alle ellende in de VK aan Brexit wijten? Dat hele artikeltje wat je hebt gepost alleen al staat al bol van die teneur.
Terwijl dus vergelijkbare problematieken in vaak nog heviger mate spelen in Duitsland en Frankrijk.
Je kan je dan toch echt oprecht afvragen in hoeverre het Brexit is als verantwoordelijke oorzaak.
De EU fetisjisten geilen zo op het idee dat de brexit een faliekante mislukking is dat alles wordt aangegrepen dit te "bewijzen".
Elke dag weer, zeker in je NRC.
Het verschil is dat jij het inderdaad als bewijs ervaart, en ik het vooral zie als framing.
De cijfers zijn waar, maar de interpretatie is een ander verhaal.
Je kan niet een situatie in UK wegzetten als Brexit gerelateerd (wat de EU gezinde media continue doet) als een ander land met dezelfde problematieken kampt (en vaak nog in heviger mate ook).
Jij claimt zelf notabene dat het UK in een soortvan afgrond is gestort en ik vraag me vervolgens aan hoe het dan kan dat er geen massale protesten uitbreken (wat onheroepbaar gebeurt als een voormalig rijk democratisch land ineens de afgrond stort) en dat het land nog steeds in staat is een financiële hoofdrol op te eisen bij NAVO en Oekraïne oorlog/ Ik heb daar geen enkel logisch antwoord op gekregen.
Ook kan je afvragen waarom de ultranationalistische pro brexiteer Niral Farage zo hoog in de peilingen staat. Beetje raar als zo'n fanatieke brexiteer zo goed scoort als men zoveel spijt heeft van de brexit toch?
(Waarmee ik niet wil zeggen dat ik Farage toejuich: integtendeel: het brexitproces moet juist uit handen blijven van extreemrechts).
Maar goed , jij geeft geen antwoorden op de discrepanties, maar die lees ik ook niet in de EU gezinde media. Dus beetje veelgevraagd die antwoorden dan van jou te verwachten.
Maar mijn valide standpunten weg te doen als onwaar is ridicuul. Hoe kan je ook met droge ogen beweren dat de media niet alle ellende in de VK aan Brexit wijten? Dat hele artikeltje wat je hebt gepost alleen al staat al bol van die teneur.
Terwijl dus vergelijkbare problematieken in vaak nog heviger mate spelen in Duitsland en Frankrijk.
Je kan je dan toch echt oprecht afvragen in hoeverre het Brexit is als verantwoordelijke oorzaak.
De EU fetisjisten geilen zo op het idee dat de brexit een faliekante mislukking is dat alles wordt aangegrepen dit te "bewijzen".
Het verschil is dat jij het inderdaad als bewijs ervaart, en ik het vooral zie als framing.
Je kan niet een situatie in UK wegzetten als Brexit gerelateerd (wat de EU gezinde media continue doet) als een ander land met dezelfde problematieken kampt (en vaak nog in heviger mate ook).
Probleemwolf
Wat ik zeg. Onze wereldbeelden verschillen teveel van elkaar om een zinvol gesprek te kunnen voeren. Daarnaast baseer jij je op uitspraken die ik nooit heb gedaan, op overdrijving en verwar je subjectiviteit met feiten.David schreef: ↑08 feb 2025, 11:57 Je geeft geen enkel antwoord Gung Ho. Bij elke alinea aangeven dat het onzin is wat ik beweer is geen tegenargument.
We geven het langer de tijd en spreken elkaar over vijf jaar.
This country makes it hard to fuck.
En dan sluit je af met een combi stropop en ad hominem.
En een projectie.
Gaat lekker zo Gung Ho

En een projectie.
Gaat lekker zo Gung Ho
Probleemwolf
De cijfers zijn feiten, maar die cijfers gaan bijvoorbeeld ook op voor grote EU landen als Frankrijk en Duitsland.
Dan wordt de uitleg van de feiten interpretatie.
Dan ligt het bij de UK dus aan de Brexit volgens jou en de door jouw gevolgde media. En zou de brit er zwaar gebukt onder gaan.
Ik zet daar vraagtekens bij.
Ook gesteund door de feiten dat de ultra brexiteer Farage hoger in de peilingen staat dan ooit en er geen enkel massaal protest uit uitgebroken tegen de brexit. En het UK dus topfiancier is van NAVO en Oekraine. Wat nogal vreemd is als een land er zo slecht voor staat als er wordt gesuggereerd.
Zolang ik geen valide antwoorden krijg op het hoe en waarom van deze discrepanties neem ik jouw "feiten" niet voor waar aan.
En ik denk dat ik daar sterk in sta. Anders had ik wel antwoorden gekregen toch?
Dan wordt de uitleg van de feiten interpretatie.
Dan ligt het bij de UK dus aan de Brexit volgens jou en de door jouw gevolgde media. En zou de brit er zwaar gebukt onder gaan.
Ik zet daar vraagtekens bij.
Ook gesteund door de feiten dat de ultra brexiteer Farage hoger in de peilingen staat dan ooit en er geen enkel massaal protest uit uitgebroken tegen de brexit. En het UK dus topfiancier is van NAVO en Oekraine. Wat nogal vreemd is als een land er zo slecht voor staat als er wordt gesuggereerd.
Zolang ik geen valide antwoorden krijg op het hoe en waarom van deze discrepanties neem ik jouw "feiten" niet voor waar aan.
En ik denk dat ik daar sterk in sta. Anders had ik wel antwoorden gekregen toch?
Laatst gewijzigd door David op 08 feb 2025, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Probleemwolf
Nee joh. Zonde van mijn tijd. Je blijft volharden waar anderen, met minder afstand tot de materie, hun mening bij durfden te stellen. Ik was nieuwsgierig of tijd jou nieuwe inzichten zou verschaffen en dat antwoord heb ik nu.
The floor is hier voorlopig weet all yours.
Ik kan mijn mening niet bijstellen omdat daar geen aanleiding toe is.
Ik kan het blijven herhalen: het is logisch dat er bij grote verandering (zoals een exit) een neergang plaatsvindt.
Maar die neergang heeft toevalligerwijs ook bij veel andere (EU) landen plaatsgevonden.
In hoeverre is Brexit dan de reden van de neergang in de UK? Deels is die er vast, maar omdat andere landen dezelfde problematieken ervaren kan je Brexit maar deels verantwoordelijk houden.
En de framing dat de engelsen massaal spijt hebben van de brexit en het liefst zsm terugkeren naar de EU rijmt totaal niet met het uitblijven van protestbewegingen en de opkomst van ultra Brexiteer farage.
En zo kan ik dus nog wel even doorgaan.
Dat ik vragen bij deze discrepanties heb, of vraagtekens bij de door de media gesuggereerde downfall lijkt me niet meer dan gerechtvaardigd.
Dat jij het allemaal voor zoete koek slikt als EU fetisjist is te begrijpen.
Maar mijn gerechtvaardigde vraagtekens als onzin afdoen is nogal respectloos en ook gemakkelijk. Gewoon de boel als onzin afdoen. En de ander wegzetten als volhardend vasthoudend. Zo hoef je ook niet aan antwoorden te denken.
Ik neem tenminste nog de moeite te beargumenteren.
De antwoorden zullen niet komen omdat ze er niet zijn. De discrepanties bewijzen de framing. En dus je ongelijk.
Niet dat het het me wat uitmaakt verder.
Ik kan het blijven herhalen: het is logisch dat er bij grote verandering (zoals een exit) een neergang plaatsvindt.
Maar die neergang heeft toevalligerwijs ook bij veel andere (EU) landen plaatsgevonden.
In hoeverre is Brexit dan de reden van de neergang in de UK? Deels is die er vast, maar omdat andere landen dezelfde problematieken ervaren kan je Brexit maar deels verantwoordelijk houden.
En de framing dat de engelsen massaal spijt hebben van de brexit en het liefst zsm terugkeren naar de EU rijmt totaal niet met het uitblijven van protestbewegingen en de opkomst van ultra Brexiteer farage.
En zo kan ik dus nog wel even doorgaan.
Dat ik vragen bij deze discrepanties heb, of vraagtekens bij de door de media gesuggereerde downfall lijkt me niet meer dan gerechtvaardigd.
Dat jij het allemaal voor zoete koek slikt als EU fetisjist is te begrijpen.
Maar mijn gerechtvaardigde vraagtekens als onzin afdoen is nogal respectloos en ook gemakkelijk. Gewoon de boel als onzin afdoen. En de ander wegzetten als volhardend vasthoudend. Zo hoef je ook niet aan antwoorden te denken.
Ik neem tenminste nog de moeite te beargumenteren.
De antwoorden zullen niet komen omdat ze er niet zijn. De discrepanties bewijzen de framing. En dus je ongelijk.
Niet dat het het me wat uitmaakt verder.
Probleemwolf
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Doe je een beetje rustig aan met je zwaaiende handjes David?
The company of women with opinions and fat asses.
Blame it on Brexit!
Zonder Brexit was er niet dit topic geweest en had ik nooit lopen zwaaien natuurlijk!
Zonder Brexit was er niet dit topic geweest en had ik nooit lopen zwaaien natuurlijk!
Probleemwolf
Rainy Day Woman schreef: ↑08 feb 2025, 12:42 Doe je een beetje rustig aan met je zwaaiende handjes David?
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
Je hebt een groot redenaarstalent Billy, herstel: David. Maar af en toe is het wel zaak niet al te opzichtig de plank mis te slaan.David schreef: ↑08 feb 2025, 12:39 Ik kan mijn mening niet bijstellen omdat daar geen aanleiding toe is.
Appels met peren, bovenstaande.
De situatie in Duitsland is recent en wordt door ‘Oekraine’ en de hogere energieprijzen veroorzaakt, tezamen met het feit dat de Duitse autoindustrie heeft liggen slapen. Dat laatste zou je kunnen vergelijken met Brexit: je had kunnen zien aankomen dat door (innovatieve) luiheid je een achterstand krijgt.
Er zijn vele manieren om jezelf langetermijn schade toe te brengen. Uit een sterk economisch blok stappen is er slechts één van.
Make Peace Not War
Denk je dat een groot deel van de recessie in de UK niet komt door geopolitieke oorzaken waar elk groot Europees land mee te maken heeft dan?
In de EU gezinde media wordt de suggestie gewekt dat alles door Brexit komt. En wordt die recessie en de brexit spijt ook enorm opgeklopt.
En ook voor jou: verklaar de vele discrepanties eens binnen dat narratief.
Dit heeft niets met vermeend redenaarstalent mijnerzijds te maken. Maar gewoon met kritisch beschouwen/vragen stellen. En niet alles voor zoete koek slikken.
In de EU gezinde media wordt de suggestie gewekt dat alles door Brexit komt. En wordt die recessie en de brexit spijt ook enorm opgeklopt.
En ook voor jou: verklaar de vele discrepanties eens binnen dat narratief.
Dit heeft niets met vermeend redenaarstalent mijnerzijds te maken. Maar gewoon met kritisch beschouwen/vragen stellen. En niet alles voor zoete koek slikken.
Probleemwolf
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Juist. En het moet ook gezegd; Engeland had met Boris Johnson een volledig onbekwame conservatieve regering bij elkaar gezet. Als je zoiets doet regel dan een paar mensen met verstand. ( trouwens ook nu in de VS aan de hand. Trump neemt alleen regeringsleden aan die voor hem kruipen. En dat zijn niet de slimsten)iKer schreef: ↑08 feb 2025, 14:14David schreef: ↑08 feb 2025, 12:39 Ik kan mijn mening niet bijstellen omdat daar geen aanleiding toe is.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
Siegfried Stahl. Lidnr.66.
Johnny Lydon 1983
Precies Siegfried.
Of zoals veel leave stemmers concluderen (staat notabene in het door Gung Ho geplaatste anti brexit artikel): " het is vooral een beroerde politieke uitvoering van een goed idee."
Daarom is er ook niet zoveel échte weerstand tegen de Brexit in de UK. Blijven massale protesten uit.
Het wordt vooral geweten aan de slechte uitvoering. Wat nogal logisch is als je het overlaat aan populisten.
In dat opzicht niet zo verstandig dat een kwart van het electoraat nu voor een nóg grotere extreemrechtse populist dan Johnson gaat (Farage). Tevens de grootst mogelijke EU hater.
Maar ook dat feit bewijst eens temeer dat er verdacht weinig weerstand tegen de Brexit is, en ook weinig behoefte terug te gaan naar de EU.
En dat het hier in de media allemaal erg gekleurd wordt weergegeven en het drama wordt opgeklopt.
De EU fetisjisten hebben meer problemen met de Brexit dan de Brexiteers. Daarom wil de gekrenkte én angstige EU het ook zo hartstochtelijk graag zien mislukken en is de hele berichtgeving in de EU gezinde media daarop gefocust.
Dat zal niet veranderen dus de tendentieuze stukken en podcasts en TV docu's zullen ook de komende jaren niet van de lucht zijn.
EU propaganda.
Of zoals veel leave stemmers concluderen (staat notabene in het door Gung Ho geplaatste anti brexit artikel): " het is vooral een beroerde politieke uitvoering van een goed idee."
Daarom is er ook niet zoveel échte weerstand tegen de Brexit in de UK. Blijven massale protesten uit.
Het wordt vooral geweten aan de slechte uitvoering. Wat nogal logisch is als je het overlaat aan populisten.
In dat opzicht niet zo verstandig dat een kwart van het electoraat nu voor een nóg grotere extreemrechtse populist dan Johnson gaat (Farage). Tevens de grootst mogelijke EU hater.
Maar ook dat feit bewijst eens temeer dat er verdacht weinig weerstand tegen de Brexit is, en ook weinig behoefte terug te gaan naar de EU.
En dat het hier in de media allemaal erg gekleurd wordt weergegeven en het drama wordt opgeklopt.
De EU fetisjisten hebben meer problemen met de Brexit dan de Brexiteers. Daarom wil de gekrenkte én angstige EU het ook zo hartstochtelijk graag zien mislukken en is de hele berichtgeving in de EU gezinde media daarop gefocust.
Dat zal niet veranderen dus de tendentieuze stukken en podcasts en TV docu's zullen ook de komende jaren niet van de lucht zijn.
EU propaganda.
Probleemwolf
Als je het mij vraagt zou ik zeggen: laat de Brexit aan verstandiger politici over. En werk toe naar het Zwitserse alternatief: een douane unie met bilaterale verdragen mbt de EU.
Mooi compromis en dan kan dit topic meteen op slot.
Ik zou nu willen zwaaien maar dan krijg ik weer op mijn lazer van RDW.
Mooi compromis en dan kan dit topic meteen op slot.
Ik zou nu willen zwaaien maar dan krijg ik weer op mijn lazer van RDW.
Probleemwolf
Nee. Er zijn voor mij (als leek) geen aanwijzingen dat de hoge energiekosten de Britse economie hebben geraakt zoals het de Duitse doet. Dat betekent niet dat die invloed er niet is uiteraard.
Voor de rest, zoals ik al zei, is Duitsland geraakt doordat het de tijdgeest qua innovatie niet kon bijbenen (autoindustrie) en ook door de veranderende handel met China (China is belangrijk voor Doitschland).
Waardoor het in Frankrijk niet goed gaat weet ik niet. Volgens mij gaat het daar nooit echt goed.
Kijk Ddavid: Brexit wordt gecamoufleerd door coronapandemie en nu door de geopolitiek. Feit is dat het nog steeds doorwerkt in de groeicijfers. En dat na 9 jaar de economie kennelijk nog steeds niet helemaal hersteld is lijkt een feit.
Brexit was als je puur uit economische redenen kijkt een dom idee. Maar als je het bekijkt als ‘volkswil’ is het een succes.
Make Peace Not War
Wat ik na al die jaren wel wil weten: voor welk probleem was Brexit de oplossing?
Make Peace Not War
- Krautsurfer
- Meganerd
Ongebreidelde immigratie vanuit de EU, en weer baas willen worden over de eigen grenzen, en minder geld naar Brussel, en minder regels vanuit Brussel en zo.
De politieke lul van dienst indertijd heeft toen maar een referendum uitgeroepen en zijn eigen politieke lot er aan verbonden omdat-ie zoveel kritiek kreeg, en toen heeft dertig procent (ik kan er naast zitten) van de stemgerechtigden uiteindelijk gestemd, en de meerderheid daarvan koos voor Brexit, dus. En dat bleken veelal oude en conservatieve stemmers te zijn. De meeste mensen namen het niet serieus omdat ze er van uitgingen dat de EU verlaten toch nooit zou gebeuren.
Dus dat ‘de meerderheid der Britten’ gekozen heeft voor de Brexit was sowieso nooit het geval. Slechts de meerderheid van het behoorlijk lage percentage qua opkomst.
‘ik hoop dat je kanker krijgt’ - Oved
‘Goed bezig’ - Siegfried Stahl
‘een verongelijkte drammende janker’ -David
‘Lekker ding’ - RDW
Uw mening hier, voor slechts vijf euro per letter!
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
En nu heeft de meerderheid spijt, grote spijt. De verantwoordelijke politici zijn inmiddels allemaal weg en de verantwoordelijke partij is gedecimeerd. Er is veel onvrede, maar men richt zich liever op overleven dan op protesteren. Protesten helpen immers niet, want het zal nog jaren duren voordat de Britten ooit weer zouden mogen aansluiten. De EU is geen daklozenopvang.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
Elk Europees land is getroffen door de coronapandemie en nu door de geopolitiek. Dus waarom is het bij de UK een camouflage voor de brexit? Het is geen camouflage maar gewoon een vaststaand gegeven.iKer schreef: ↑08 feb 2025, 16:41Nee. Er zijn voor mij (als leek) geen aanwijzingen dat de hoge energiekosten de Britse economie hebben geraakt zoals het de Duitse doet. Dat betekent niet dat die invloed er niet is uiteraard.
Voor de rest, zoals ik al zei, is Duitsland geraakt doordat het de tijdgeest qua innovatie niet kon bijbenen (autoindustrie) en ook door de veranderende handel met China (China is belangrijk voor Doitschland).
Waardoor het in Frankrijk niet goed gaat weet ik niet. Volgens mij gaat het daar nooit echt goed.
Kijk Ddavid: Brexit wordt gecamoufleerd door coronapandemie en nu door de geopolitiek. Feit is dat het nog steeds doorwerkt in de groeicijfers. En dat na 9 jaar de economie kennelijk nog steeds niet helemaal hersteld is lijkt een feit.
Brexit was als je puur uit economische redenen kijkt een dom idee. Maar als je het bekijkt als ‘volkswil’ is het een succes.
Eigenlijk is is gezien bovenstaande problemen juist extra knap dat ze, ondanks de opstartproblemen van de brexit er ook nog bij, helemaal niet de afgrond in zijn gegleden zoals velen hadden voorspeld.
Inderdaad is er een recessie, het is niet zo dat de brexit nu al een succes is of zo. En zijn er problemen in bepaalde sectoren en onder bepaalde bevolkingsgroepen, maar niet meer dan in andere grote Europese EU landen. De suggestie is daarvan wel aanwezig in de EU gezinde media, maar dat is framing. Alles wat niet goed gaat wordt aan Brexit toegeschreven. Maar dat is gewoon onzin. De huidige Brexit is part of the problem.
De huidige ja, want economisch gezien is het geen dom idee om uit de EU te treden. De harde Brexit onder leiding van de rechtse populisten was wel een dom idee. Dan heeft dus te maken met de uitvoering. Zetten ze 'gewoon' in op een douane unie met bilaterale afspraken zoals Zwitserland al jaren heeft kan het ook voor de Engelsen zeer voordelig uitpakken. Onder labour wordt die richting ook op bewogen.
Het is dus vooral te hopen dat de opkomst van Farage niet verder doorzet (al is zijn indrukwekkende opkomst dus wel weer een hard bewijs dat de britten nog steeds weinig op hebben met de EU. Mi volkomen terecht. )
Probleemwolf
Wat mij betreft kan het samengevat worden met: het totale gebrek aan democratie en transparantie van het Europese parlement in Brussel: daar waar het beleid wordt bepaald.
Luister voor de grap eens de aflevering van Europa draait door (mega EU gezinde podcast trouwens) met Joris Lyuendijk van 5 juni 2024.
Hij weet veel beter dan ik te verwoorden waarom dat Europese parlement zo destructief is en funest voor de democratie.
Hij vindt VOLT stemmers zelfs gevaarlijker dan Wilders
Veel mensen hebben het terechte gevoel dat ze met de groeiende macht van Bruissel geen controle meer hebben over hun eigen situatie. In eigen land kan je een parlement wegstemmen. Maar in het Europese parlement is dat onmogelijk. En dan zijn ze daar ook nog eens gegijzeld door de multinationals.
De enige reden voor EU exits is de wens om de controle weer enigszins terug te krijgen, op allerlei gebieden.
Zo'n exit werkt niet als populisten het organiseren, want populisten hebben nooit oplossingen. Die kunnen alleen maar vanaf de zijlijn gillen en loze beloftes maken.
Maar nogmaals: Zwitserland, Ijsland en Noorwegen zijn voorbeelden van niet EU landen die het prima voor elkaar hebben. Bilaterale afspraken werken prima. En waarom zou dat niet voor de UK kunnen gelden? Je hebt alleen verantwoorde politici nodig met kennis van zaken.
Een EU exit is ook geen exit uit europa. Geen einde van europese samenwerking. Ook al wordt het vaak zo geframed.
Maar dat is de angst voor navolging.
Laatst gewijzigd door David op 08 feb 2025, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Probleemwolf
Even wat feitjes:
s o u r c e
The new report, by Cambridge Econometrics commissioned by City Hall (1), also shows that London’s economy has shrunk by more than £30billion.
The average Briton was nearly £2,000 worse off in 2023, while the average Londoner was nearly £3,400 worse off last year as a result of Brexit, the report reveals.* It also calculates that there are nearly two million fewer jobs overall in the UK due to Brexit – with almost 300,000 fewer jobs in the capital alone.
Make Peace Not War
Zoek ook maar wat feitjes op van EU landen in recessie in de afgelopen jaren.
Ik heb er geen zin in.
Ik heb er geen zin in.
Probleemwolf
Hij geeft een hele andere reden. (Al is het ook ietwat provocatief want in een zaal met VOLT stemmers)
Maar luistert zelf maar
Probleemwolf
Euh… waarom? Elke economische neergang heeft een specifieke reden. We hebben het hier toevallig over Brexit.
Make Peace Not War
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
New European 
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
“De kosten van Brexit zijn momemteel hoger dan alles wat GB heeft betaald aan de EU sinds 1973”

Echt te grappig!
Echt te grappig!
Make Peace Not War
- Krautsurfer
- Meganerd
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
The company of women with opinions and fat asses.
Geen idee meer. Las het gisteren al.
Edit: er even ingedoken.
Het klopt niet. Het gaat wel snel die richting op naar het lijkt.
https://www.statista.com/chart/amp/2054 ... ributions/
Make Peace Not War
- Krautsurfer
- Meganerd
Dan zijn ze er nu wel overheen, aangezien dit stukje uit 2020 komt.. Tenzij één en ander drastisch veranderd is, sindsdien.iKer schreef: ↑02 mar 2025, 18:43Geen idee meer. Las het gisteren al.
Edit: er even ingedoken.
Het klopt niet. Het gaat wel snel die richting op naar het lijkt.
https://www.statista.com/chart/amp/2054 ... ributions/
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
Wat stom, de datum niet gecheckt. 
Dus het klopt wel... dan hebben de mongolen zich flink in de vingers gesneden.
Lees je even mee, Ddavid?
Dus het klopt wel... dan hebben de mongolen zich flink in de vingers gesneden.
Lees je even mee, Ddavid?
Make Peace Not War
Zo heeft Brexit dus ook nog goeie gevolgen!Sinds de Brexit heeft het Verenigd Koninkrijk rigoureus gebroken met het Europese landbouwbeleid. Niet langer krijgen boeren subsidies op basis van hoeveel land ze bezitten, maar worden ze door de regering betaald voor natuurvriendelijke landbouwmethoden. "Zonder Brexit hadden we dit nooit kunnen doen. We zijn nu vrij om een nieuw landbouwbeleid uit te stippelen."
Bron
Make Peace Not War
iKer schreef: ↑01 aug 2025, 19:21Zo heeft Brexit dus ook nog goeie gevolgen!Sinds de Brexit heeft het Verenigd Koninkrijk rigoureus gebroken met het Europese landbouwbeleid. Niet langer krijgen boeren subsidies op basis van hoeveel land ze bezitten, maar worden ze door de regering betaald voor natuurvriendelijke landbouwmethoden. "Zonder Brexit hadden we dit nooit kunnen doen. We zijn nu vrij om een nieuw landbouwbeleid uit te stippelen."
Bron
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
Het VK mag ook schermen met slechts 10% importheffingen in de VS, waar de EU te kampen heeft met 15%.iKer schreef: ↑01 aug 2025, 19:21Zo heeft Brexit dus ook nog goeie gevolgen!Sinds de Brexit heeft het Verenigd Koninkrijk rigoureus gebroken met het Europese landbouwbeleid. Niet langer krijgen boeren subsidies op basis van hoeveel land ze bezitten, maar worden ze door de regering betaald voor natuurvriendelijke landbouwmethoden. "Zonder Brexit hadden we dit nooit kunnen doen. We zijn nu vrij om een nieuw landbouwbeleid uit te stippelen."
Bron
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
Ik heb geen zin het allemaal terug te zoeken maar dit heb ik dus jaren geleden al aangegeven: dat de engelse natuur/ het mliieu met de Brexit beter af zou zijn dan onder EU regels.iKer schreef: ↑01 aug 2025, 19:21Zo heeft Brexit dus ook nog goeie gevolgen!Sinds de Brexit heeft het Verenigd Koninkrijk rigoureus gebroken met het Europese landbouwbeleid. Niet langer krijgen boeren subsidies op basis van hoeveel land ze bezitten, maar worden ze door de regering betaald voor natuurvriendelijke landbouwmethoden. "Zonder Brexit hadden we dit nooit kunnen doen. We zijn nu vrij om een nieuw landbouwbeleid uit te stippelen."
Bron
Dat is ook niet zo moeilijk want de EU is gekaapt door de allesvernietigende multinationals en de agrarische landbouwlobby waarbij alles enkel draait om schaalvergroting en grotere winsten ten koste van dier en milieu. De milieu regeltjes zijn slechts voor de bühne.
En nogmaals: het gaat sowieso niet zo slecht met de Brexit. Ook peilingen geven aan dat het overgrote merendeel van de Engelsen niet terug willen naar de EU.
De anti EU stemming is zelfs zo hevig dat de grootste EU kritische partij van Farage de lokale verkiezingen (zeg maar vergelijkbaar met de provinciale statenverkiezingen hier) heeft gewonnen.
Niet dat ik blij ben met die extreemrechte populisten daar, maar het geeft wel aan dat dat hele narratief van 'ze zullen wel spijt hebben van de uittreding' dat we hier zo graag willen horen, totaal niet conform de waarheid is.
Laatst gewijzigd door David op 01 aug 2025, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Probleemwolf
As of June 2025, 56 percent of people in Great Britain thought that it was wrong to leave the European Union, compared with 31 percent who thought it was the right decision.David schreef: ↑01 aug 2025, 19:56 En nogmaals: het gaat sowieso niet zo slecht met de Brexit. Ook peilingen geven aan dat het overgrote merendeel van de Engelsen niet terug willen naar de EU.
De anti EU stemming is zelfs zo hevig dat de grootste EU kritische partij van Farage de lokale verkiezingen (zeg maar vergelijkbaar met de provinciale statenverkiezingen hier) heeft gewonnen.
Niet dat ik blij ben met die extreemrechte populisten daar, maar het geeft wel aan dat dat hele narratief van 'ze zullen wel spijt hebben van de uittreding' dat we hier zo graag willen horen, totaal niet conform de waarheid is.
https://www.statista.com/statistics/987 ... nion-poll/
Laatst gewijzigd door Richardus op 02 aug 2025, 06:29, 1 keer totaal gewijzigd.
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
A new Ipsos UK poll reveals that just over half (54%) of Britons believe that Brexit was the wrong decision for the United Kingdom (32% right). This figure has remained relatively stable since May 2023, when 57% believed it was the wrong decision (35% right).
Public opinion remains divided along party and referendum lines. Most 2016 Leave voters (69%), and 2024 Conservative (61%) and Reform UK (67%) voters believe Brexit was the right decision. This contrasts sharply with 2016 Remain voters and 2024 Labour voters, where 85% and 67% respectively believe it was the wrong decision.
https://www.ipsos.com/en-uk/half-briton ... ure-so-far
Public opinion remains divided along party and referendum lines. Most 2016 Leave voters (69%), and 2024 Conservative (61%) and Reform UK (67%) voters believe Brexit was the right decision. This contrasts sharply with 2016 Remain voters and 2024 Labour voters, where 85% and 67% respectively believe it was the wrong decision.
https://www.ipsos.com/en-uk/half-briton ... ure-so-far
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Hmm, vreemd dat ze bij de lokale verkiezingen dan wel in meerderheid op de meest extreme anti EU partij stemmen.
Zal wel vreemdelingenhaat zijn.
Hoe dan ook, geen protesten tegen de uittreding of demonstraties om een terugkeer naar de EU te forceren.
Er is ook geen partijprogramma dat er een halszaak van maakt.
Er is feitelijk geen haan die er effectief naar kraait daar.
Alleen in een peiling wil men wel eens spijt betuigen.
Erg diep zal het dus ook niet zitten. De vermeende hang naar een terugkeer in de EU.
Zal wel vreemdelingenhaat zijn.
Hoe dan ook, geen protesten tegen de uittreding of demonstraties om een terugkeer naar de EU te forceren.
Er is ook geen partijprogramma dat er een halszaak van maakt.
Er is feitelijk geen haan die er effectief naar kraait daar.
Alleen in een peiling wil men wel eens spijt betuigen.
Erg diep zal het dus ook niet zitten. De vermeende hang naar een terugkeer in de EU.
Probleemwolf
Er is geen hang naar terugkeer maar er is wel een duidelijke stem die zegt ‘het was een domme beslissing’, en die stem is duidelijk een meerderheid.
Ik snap dat men nu zegt ‘we blijven op onszelf’, het zou weer erg veel tumult veroorzaken als men zou terugkeren op deze korte termijn.
Make Peace Not War
In the UK, while 54% of Britons supported rejoining the EU when asked the question in isolation, the figure fell to just 36% if rejoining meant giving up previous opt-outs. On those terms, 45% of Britons opposed renewed membership.
https://www.theguardian.com/politics/20 ... poll-finds

https://yougov.co.uk/politics/articles/ ... -on-brexit
Jullie zijn, met Vlaecks, alledrie hier de ergsten van het maar roepen alsof jullie alles o zo geweldig weten, zonder eerst even simpelweg op te zoeken. Laat staan fouten erkennen. Zelfvoldane schmucks.
https://www.theguardian.com/politics/20 ... poll-finds

https://yougov.co.uk/politics/articles/ ... -on-brexit
Jullie zijn, met Vlaecks, alledrie hier de ergsten van het maar roepen alsof jullie alles o zo geweldig weten, zonder eerst even simpelweg op te zoeken. Laat staan fouten erkennen. Zelfvoldane schmucks.
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯