De domme beslissing was niet de brexit an sich (integendeel zelfs), maar dat ze de uitvoering ervan in handen hebben gegeven aan de rechts-populistische brexiteers. En dat doen ze nog steeds, zelfs nog erger: zie de winst van Farage. Nu dreigen ze het in handen te geven aan extreemrechts.
Wat ik destijds ook al zei: laat de uitvoering van de Brexit over aan de Labour partij. Dan zijn de minderbedeelden iig minder de lul.
Het is gewoon tragisch dat alles wordt gekaapt door de anti migranten partijen. Maar dat geldt voor zo'n beetje heel europa.
Nee hoor, dat is het niet. Als men wil kan men makkelijker terug dan hoe men er destijds uit is gegaan. Maar de echte politieke wil is er gewoon niet.Ik snap dat men nu zegt ‘we blijven op onszelf’, het zou weer erg veel tumult veroorzaken als men zou terugkeren op deze korte termijn.
Het gaat er gewoon lang niet zo slecht als de EU fetisjisten graag willen geloven.
De enige frustratie aldaar is dat de rechtspopulisten het plebs gouden bergen hebben beloofd die er niet zijn gekomen. Maar onder EU lidmaatschap was het niet veel beter.
En het is vooral ook absoluut niet zo dat het land in verval is geraakt (wat de de mainstream EU propaganda media ons wel heeft doen willen laten geloven met hun welhaast apocalyptische voorspellingen).
De argumenten daarvoor heb ik al meerdere malen gegeven.