Treinreizen
- United Hope
- Forumgod
- Berichten: 18641
- Lid geworden op: 12 okt 2013, 05:24
Treinreizen
Kennelijk delen de heren in het westen des lands mijn ergernis niet maar hier in het noorden traject Groningen - Rest van Nederland altijd ellende
DIT https://www.rtvnoord.nl/nieuws/217923/D ... -Hoogeveen
Is ook geen uitzondering
De trein is gewoon ellendig
DIT https://www.rtvnoord.nl/nieuws/217923/D ... -Hoogeveen
Is ook geen uitzondering
De trein is gewoon ellendig
JOEPIE, FLAAKS GAAT NAAR SINT KILDA
- Mina en de mieren
- Meganerd
- Berichten: 25521
- Lid geworden op: 04 apr 2019, 20:09
- United Hope
- Forumgod
- Berichten: 18641
- Lid geworden op: 12 okt 2013, 05:24
Re: Treinreizen
En hoe vaak is hem dat nu al overkomen ?
Volgens mij zijn 1 op de vijf van zijn treinreizen hierheen deels met de bus
Volgens mij zijn 1 op de vijf van zijn treinreizen hierheen deels met de bus
JOEPIE, FLAAKS GAAT NAAR SINT KILDA
Re: Treinreizen
Aflevering zoveel in de soap rond Zwolle:
Wie van woensdag 28 april tot en met maandag 3 mei met de trein van Groningen naar Zwolle (of andersom) wil, moet rekening houden met een extra reistijd van een half uur.
Gedurende dat weekje rijden er, als gevolg van werkzaamheden aan het spoor door ProRail, namelijk geen treinen op het traject Meppel-Zwolle.
Bussen
Er worden tussen Meppel en Zwolle bussen ingezet door de NS.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/812078/K ... a-reistijd

Wie van woensdag 28 april tot en met maandag 3 mei met de trein van Groningen naar Zwolle (of andersom) wil, moet rekening houden met een extra reistijd van een half uur.
Gedurende dat weekje rijden er, als gevolg van werkzaamheden aan het spoor door ProRail, namelijk geen treinen op het traject Meppel-Zwolle.
Bussen
Er worden tussen Meppel en Zwolle bussen ingezet door de NS.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/812078/K ... a-reistijd
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Re: Treinreizen
Het dringt zelfs tot iKer door, UH.United Hope schreef: ↑25 jan 2020, 13:40 Kennelijk delen de heren in het westen des lands mijn ergernis niet maar hier in het noorden traject Groningen - Rest van Nederland altijd ellende.
De trein is een heel fijn reismiddel, waarin je prima tot focus kunt komen. Op boek, gedachten, werk of gewoon meditatieve rust. Dat is iKer heeft dit traject in een grijs verleden veel bereisd.
Dat dat traject nu zo geplaagd wordt is vervelend voor jullie.
En over tot de orde van het Forum.
Make Peace Not War
- Mina en de mieren
- Meganerd
- Berichten: 25521
- Lid geworden op: 04 apr 2019, 20:09
Re: Treinreizen
Wrom staat dit onder Sport ?! 
I know a place where to go
Into your arms
Oh into your arms
I can go
Into your arms
Oh into your arms
I can go
Re: Treinreizen
Doe een dag treinen als ik vandaag, dan snap je het 
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- United Hope
- Forumgod
- Berichten: 18641
- Lid geworden op: 12 okt 2013, 05:24
- Mina en de mieren
- Meganerd
- Berichten: 25521
- Lid geworden op: 04 apr 2019, 20:09
Re: Treinreizen
De trein naar Delfzijl was afgelast en met de bus zou je pas om half 4 ofzo aankomen. Daar gaat een dagje uit voor UH en J.
Gelukkig vermaken ze zich ook prima op Hoornseplas
But that's not the point.
Wat is dat toch met treinen!
Gelukkig vermaken ze zich ook prima op Hoornseplas
Wat is dat toch met treinen!
I know a place where to go
Into your arms
Oh into your arms
I can go
Into your arms
Oh into your arms
I can go
Re: Treinreizen
Nee hoor ging alleen eentje per uur ipv per half uur
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Mina en de mieren
- Meganerd
- Berichten: 25521
- Lid geworden op: 04 apr 2019, 20:09
Re: Treinreizen
I know a place where to go
Into your arms
Oh into your arms
I can go
Into your arms
Oh into your arms
I can go
Re: Treinreizen
Oh werd op station zelf iets anders gezegd "vertraging half uur"
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Mina en de mieren
- Meganerd
- Berichten: 25521
- Lid geworden op: 04 apr 2019, 20:09
Re: Treinreizen
was jij daar ook? 
I know a place where to go
Into your arms
Oh into your arms
I can go
Into your arms
Oh into your arms
I can go
Re: Treinreizen
Op station noord ja, "door tekort aan personeel rijden er minder treinen naar Delfzijl. De vertraging is een half uur. Dit duurt de rest van de dag." En de volgende trein naar Delfzijl stond al aangekondigd onder die naar Roodeschool. Heb ik toch wat meer vertrouwen in dan media. Wat zei de NS reisplanner ervan?
Volgens de ns app rijden ze vandaag gewoon elk uur
Volgens de ns app rijden ze vandaag gewoon elk uur
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Mina en de mieren
- Meganerd
- Berichten: 25521
- Lid geworden op: 04 apr 2019, 20:09
Re: Treinreizen
Ok, ik geloof dat ze vandaag weer proberen naar Delfzijl te gaan. Verder weet ik er niks vanaf.
I know a place where to go
Into your arms
Oh into your arms
I can go
Into your arms
Oh into your arms
I can go
Re: Treinreizen
Dit weekend geen treinen tussen Meppel en Zwolle
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/940702/d ... -en-zwolle
Joh, dá's gek!
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/940702/d ... -en-zwolle
Joh, dá's gek!
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Re: Treinreizen
En ook geen treinen tussen Drachten en Heerenveen.
Re: Treinreizen
Da's nog even een paar jaartjes wachten...
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Re: Treinreizen
Minstens een week geen treinen tussen Workum en Stavoren vanwege dassen
Tussen Workum en Stavoren rijden voorlopig geen treinen. Ter hoogte van het dorpje Molkwerum hebben dassen onder de grond tientallen holen gemaakt die door passerende treinen kunnen instorten. Hierdoor kan het spoor verzakken. Het treinverkeer ligt op z'n minst tot en met zondag stil.
De dassen hebben hun burcht al jaren onder de grond onder het spoor, schrijft Omrop Fryslân. De dieren verhuizen gaat niet zomaar omdat de das een beschermde diersoort is. Eerder moest het spoor al eens gerepareerd worden en moesten machinisten met aangepaste snelheid rijden. Toen werden plannen gemaakt voor een eventuele kunst-dassenburcht, maar die is nog niet gerealiseerd.
Spoorbeheerder ProRail houdt het gebied daarom in de gaten en ziet dat de dieren de laatste tijd extra actief zijn. "Ze zitten in hun voortplantingsseizoen en zijn dus veel in hun burcht. Morgen gaan we met verschillende instanties in gesprek om naar een oplossing te zoeken", aldus een woordvoerder.
Nog onduidelijk is hoelang de stremming precies zal duren. Op het bewuste traject worden stopbussen ingezet. ProRail adviseert reizigers de reisplanner in de gaten te houden.
https://nos.nl/artikel/2467359-minstens ... ege-dassen
Tussen Workum en Stavoren rijden voorlopig geen treinen. Ter hoogte van het dorpje Molkwerum hebben dassen onder de grond tientallen holen gemaakt die door passerende treinen kunnen instorten. Hierdoor kan het spoor verzakken. Het treinverkeer ligt op z'n minst tot en met zondag stil.
De dassen hebben hun burcht al jaren onder de grond onder het spoor, schrijft Omrop Fryslân. De dieren verhuizen gaat niet zomaar omdat de das een beschermde diersoort is. Eerder moest het spoor al eens gerepareerd worden en moesten machinisten met aangepaste snelheid rijden. Toen werden plannen gemaakt voor een eventuele kunst-dassenburcht, maar die is nog niet gerealiseerd.
Spoorbeheerder ProRail houdt het gebied daarom in de gaten en ziet dat de dieren de laatste tijd extra actief zijn. "Ze zitten in hun voortplantingsseizoen en zijn dus veel in hun burcht. Morgen gaan we met verschillende instanties in gesprek om naar een oplossing te zoeken", aldus een woordvoerder.
Nog onduidelijk is hoelang de stremming precies zal duren. Op het bewuste traject worden stopbussen ingezet. ProRail adviseert reizigers de reisplanner in de gaten te houden.
https://nos.nl/artikel/2467359-minstens ... ege-dassen
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- MarkS
- Knuffelnerd
- Berichten: 14260
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 15:30
- Locatie: Corrievorrie
- Contacteer:
Re: Treinreizen
Terwijl jij daar juist vandaag vogels wilde kijken/naar de film/festival wilde gaan 
Feck!
- United Hope
- Forumgod
- Berichten: 18641
- Lid geworden op: 12 okt 2013, 05:24
Re: Treinreizen
Nie eens! Gewoon een dag in het mondaine leven, helaas! Moeje indenken als je ook nog aan een vrouw en kind vastzit! Oh, wacht....
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Re: Treinreizen
Tuurlijk net zo vertraging dat overstap niet mogelijk is dus half uurtje om via Utrecht
Nou ja, overstap in Nijmegen was ook al krap, whatever.
Treinreizen kan wel sport zijn, ja.
Treinreizen kan wel sport zijn, ja.
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Re: Treinreizen
https://www.sikkom.nl/actueel/Het-is-we ... 40519.htmlHet is weer eens een hel om van of naar Groningen te reizen met de trein. De trein tussen Zwolle en Amersfoort/Utrecht rijdt niet. Die tussen Zwolle en Lelystad/Amsterdam blijft ook in de remise. En de boemels tussen Groningen en Roodeschool en Groningen en Delfzijl liggen er ook uit.
Joh
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Re: Treinreizen
Met gewone fiets in de trein is wel een gehannes zeg, doe ik niet gauw weer. Wel fijn fietsen tov zelfs m'n goeie vouwfiets maar ben blij wanneer die weer gefikst is (hopelijk door mijzelf).
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- United Hope
- Forumgod
- Berichten: 18641
- Lid geworden op: 12 okt 2013, 05:24
Re: Treinreizen
vandaag trein naar grijpskerk - ging maar tot zuidhorn wegens een ongeluk, via de bus verder - niet een groot probleem behalve dat mijn moeder die mee was altijd zo paniek raakt .
terugweg - mooi optijd op het station - had een kwartier vertraging, 20 min vertaging - 30 minuten vertraging
toen vlak voor station
beste reizigers, wegens vertraging moeten we enkele minuten (maak daar maar een kleine 10 minuten) wachten op de trein uit Groniningen
J moest naar de WC maar die was te smerig dus moest dat op het station voor maarliefst 70 cent - gelukkig was er een afrikaanse mevrouw die daar dienst had die vond dat J wel gratis mocht.
Volgende keer neem ik echt de bus - fuckking kuttreinen ook altijd
terugweg - mooi optijd op het station - had een kwartier vertraging, 20 min vertaging - 30 minuten vertraging
toen vlak voor station
beste reizigers, wegens vertraging moeten we enkele minuten (maak daar maar een kleine 10 minuten) wachten op de trein uit Groniningen
J moest naar de WC maar die was te smerig dus moest dat op het station voor maarliefst 70 cent - gelukkig was er een afrikaanse mevrouw die daar dienst had die vond dat J wel gratis mocht.
Volgende keer neem ik echt de bus - fuckking kuttreinen ook altijd
JOEPIE, FLAAKS GAAT NAAR SINT KILDA
Re: Treinreizen
Grijpskerk kan prima op de fiets. Heb je de terugreis ook nog de wind mee.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
- deschrijver
- Knuffelnerd
- Berichten: 11705
- Lid geworden op: 17 okt 2022, 13:01
Re: Treinreizen
Om aldaar Chinees te eten?
Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.
- United Hope
- Forumgod
- Berichten: 18641
- Lid geworden op: 12 okt 2013, 05:24
Re: Treinreizen
Ja maar ik moest naar Visvliet en met een kind erbij - dat is geen prettige fietservaring
JOEPIE, FLAAKS GAAT NAAR SINT KILDA
Re: Treinreizen
Visvliet, daar komen de beste moeders vandaan!
- United Hope
- Forumgod
- Berichten: 18641
- Lid geworden op: 12 okt 2013, 05:24
Re: Treinreizen
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Re: Treinreizen
Een kinderhand is gauw gevuld. 
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
Re: Treinreizen
Dat werd tijd zeg. Heb daarover ooit nog eens een echte brief geschreven aan de toenmalige minister die over de spoorwegen ging; ik studeerde in Enske en had m'n ouderlijjkthuisbasis in Hardenmountain en beklaagde me erover dat je niet rechtstreeks van Enske naar Grunn kon treinen. Dat moet medio jaren 90 zijn geweest en ik net twintig.
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
Re: Treinreizen
En tel het aantal stations eens! Dat kan geen toeval zijn! 
Re: Treinreizen
Oh nee, daar stopt de trein al een tijd niet meer!
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
- United Hope
- Forumgod
- Berichten: 18641
- Lid geworden op: 12 okt 2013, 05:24
Re: Treinreizen
dat vond ik ook zo kutNumber9 schreef: ↑26 apr 2023, 19:04![]()
Dat werd tijd zeg. Heb daarover ooit nog eens een echte brief geschreven aan de toenmalige minister die over de spoorwegen ging; ik studeerde in Enske en had m'n ouderlijjkthuisbasis in Hardenmountain en beklaagde me erover dat je niet rechtstreeks van Enske naar Grunn kon treinen. Dat moet medio jaren 90 zijn geweest en ik net twintig.![]()
ik woonde in grunn en studeerde in enschede - 2 x overstappen - daarbij van de hoofdstad van overijssel naar de grootste stad van overijssel zonder rechtstreekse verbinding dat is raar
en nu ik dat zo lees zaten we vast soms in dezelfde trein
JOEPIE, FLAAKS GAAT NAAR SINT KILDA
Re: Treinreizen
De overstap op Mariënberg? Eén trein per uur. Vrij krappe aansluiting. Als de trein [van Almelo naar Mariënberg] vertraging had, was het lang wachten [op de trein van Mariënberg naar Hardenberg]. De trein net een paar minuten vertraagd: 55 minuten wachten op 'station' (eigenlijk halte) Mariënberg.United Hope schreef: ↑26 apr 2023, 20:03dat vond ik ook zo kutNumber9 schreef: ↑26 apr 2023, 19:04![]()
Dat werd tijd zeg. Heb daarover ooit nog eens een echte brief geschreven aan de toenmalige minister die over de spoorwegen ging; ik studeerde in Enske en had m'n ouderlijjkthuisbasis in Hardenmountain en beklaagde me erover dat je niet rechtstreeks van Enske naar Grunn kon treinen. Dat moet medio jaren 90 zijn geweest en ik net twintig.![]()
ik woonde in grunn en studeerde in enschede - 2 x overstappen - daarbij van de hoofdstad van overijssel naar de grootste stad van overijssel zonder rechtstreekse verbinding dat is raar
en nu ik dat zo lees zaten we vast soms in dezelfde trein
Oh nee, jij zult het boemeltje tussen Almelo en Mariënberg niet genomen hebben, want dan kwam je via overstap hooguit in Emmen maar niet in Groningen.
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
- United Hope
- Forumgod
- Berichten: 18641
- Lid geworden op: 12 okt 2013, 05:24
Re: Treinreizen
Goh, van 8-21 juni rijden er geen treinen tussen Assen en Meppel, wat een verrassing!

Wat ben ik blij wanneer ik eenmaal ooit in Zwolle woon...
Wat ben ik blij wanneer ik eenmaal ooit in Zwolle woon...
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Re: Treinreizen
Hé, die smilie is nieuw hier!
Re: Treinreizen
Dat wordt een zieltogend lijntje ben ik bang. Er wonen erg weinig mensen in die streek, en het gros is autoverslaafde.
Een groot deel van die lijn lag daar trouwens 100 jaar geleden ook he.
Bij Musselkanaal o.a. kun je de resten zien.
Make Peace Not War
Re: Treinreizen
Ben jij maar lekker bang, je hebt het wel mis. En bedacht dat men daar in de auto zit omdat er geen trein reed? 
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Mina en de mieren
- Meganerd
- Berichten: 25521
- Lid geworden op: 04 apr 2019, 20:09
Re: Treinreizen
8 tm 22 juni geen treinverkeer tussen Zwolle en Groningen 
I know a place where to go
Into your arms
Oh into your arms
I can go
Into your arms
Oh into your arms
I can go
Re: Treinreizen
De NS app vermeldde vorige week geen vervoer van en naar Zwolle. Ben naar het station gegaan om te vragen of er treinen reden. Die reden gewoon.
Make Peace Not War
- deschrijver
- Knuffelnerd
- Berichten: 11705
- Lid geworden op: 17 okt 2022, 13:01
Re: Treinreizen
Misschien mag niemand die treinen in. Of de NS bedoelde veevervoer.
Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.
Re: Treinreizen
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


