Kuntrie

Deel hier uw muzikale ervaringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Kuntrie

Bericht door frobbert » 25 jun 2026, 09:46

Nog helemaal aan het nagenieten van de geweldige Orville Peck-show gisteren en ondertussen vroeg ik me af, was er al een topic over dit ietwat verguisde genre?

:drink:
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Richardus
Meganerd
Berichten: 84065
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Kuntrie

Bericht door Richardus » 25 jun 2026, 10:21

Verguisd? Ik ken een metalliefhebber die er helemaal fan van is, al net zo lang als van metal. Elk jaar naar Take Root enzo.

Zelf heb ik er vrijwel niks mee, pakt me niet.
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Gebruikersavatar
(klaz*)
Meganerd
Berichten: 42322
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:21

Re: Kuntrie

Bericht door (klaz*) » 25 jun 2026, 11:06



Ik vind dit een wonderschoon nummer. Maar verder heb ik niet zo veel met country.

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Kuntrie

Bericht door frobbert » 25 jun 2026, 11:20

Richardus schreef: 25 jun 2026, 10:21 Verguisd? Ik ken een metalliefhebber die er helemaal fan van is, al net zo lang als van metal. Elk jaar naar Take Root enzo.
Veel mensen houden zowel van country als van metal. Ik denk dat Hank daar iets mee te maken heeft.


Ach ja, genres.... ¯\_(ツ)_/¯
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Richardus
Meganerd
Berichten: 84065
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Kuntrie

Bericht door Richardus » 25 jun 2026, 13:19

Precies. Ik snap ook niet zo goed waar je dat "verguisd" wegtrekt, uit je eigen omgeving? want er luisteren toch voldoende mensen naar? Dat het niet telkens in de Oor besproken wordt of op radio 538 gedraaid tsja ¯\_(ツ)_/¯
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Kuntrie

Bericht door frobbert » 25 jun 2026, 14:06

Wéér niet goed?

¯\_(ツ)_/¯
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Kuntrie

Bericht door frobbert » 25 jun 2026, 14:11

Goed, kuntrie dus:

:love:
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Kuntrie

Bericht door frobbert » 25 jun 2026, 14:14

Vergeten pareltje :love:
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Kuntrie

Bericht door frobbert » 25 jun 2026, 14:17

Fraai staaltje Nederkuntrie, met Toots Thielemans :drink:
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Gebruikersavatar
Siegfried Stahl
Meganerd
Berichten: 45025
Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
Contacteer:

Re: Kuntrie

Bericht door Siegfried Stahl » 25 jun 2026, 16:52

Helaas is de meeste kuntry ongeveer het Amerikaanse equivalent van onze Frans Bauer en Frans Duits. Ik heb heel wat kuntry plaatjes opgepikt bij de kringloop en 99.9% is echt troep.


Maar okee ; zo af en toe zit er wel eens wat geinigs tussen.


" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983


[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

Gebruikersavatar
Siegfried Stahl
Meganerd
Berichten: 45025
Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
Contacteer:

Re: Kuntrie

Bericht door Siegfried Stahl » 25 jun 2026, 16:53

Zo heb ik ook 3 verzamelaars van Willie Nelson. En ook dat is 99.9% troep.

Behalve dit liedje dan. Dit is dan weer juist erg goed:

" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983


[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

Gebruikersavatar
Flaaks
Forum Diva
Berichten: 22761
Lid geworden op: 03 jan 2009, 21:54

Re: Kuntrie

Bericht door Flaaks » 25 jun 2026, 17:00

Het genre heet country. Met die knullige schrijfwijze wordt het verguizen al meteen in de hand gewerkt.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.

Gebruikersavatar
Siegfried Stahl
Meganerd
Berichten: 45025
Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
Contacteer:

Re: Kuntrie

Bericht door Siegfried Stahl » 25 jun 2026, 17:01

Ik heb overigens wel zelf eens een heuse kuntry cd gekocht : Harlon Howard! Eigenlijk alleen een liedjesschrijver maar heeft op een bepaald moment toch al zijn liedjes zelf eens op plaat gezet. Heel stel topmuzikanten erbij en best wel veel hits maakt dit een heel leuk kuntry plaatje.



" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983


[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

Gebruikersavatar
Siegfried Stahl
Meganerd
Berichten: 45025
Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
Contacteer:

Re: Kuntrie

Bericht door Siegfried Stahl » 25 jun 2026, 17:04

Flaaks schreef: 25 jun 2026, 17:00 Het genre heet country. Met die knullige schrijfwijze wordt het verguizen al meteen in de hand gewerkt.
Absoluut maar ik wil die Zeeuw niet voor het hoofd stoten.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983


[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

Gebruikersavatar
Siegfried Stahl
Meganerd
Berichten: 45025
Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
Contacteer:

Re: Kuntrie

Bericht door Siegfried Stahl » 25 jun 2026, 17:04

Je kunt hem iedere keer wel op zijn schrijffouten wijzen maar daar schiet zo'n jongen toch niks mee op.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983


[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

Gebruikersavatar
Flaaks
Forum Diva
Berichten: 22761
Lid geworden op: 03 jan 2009, 21:54

Re: Kuntrie

Bericht door Flaaks » 25 jun 2026, 17:08

Siegfried Stahl schreef: 25 jun 2026, 17:04 Je kunt hem iedere keer wel op zijn schrijffouten wijzen maar daar schiet zo'n jongen toch niks mee op.
Je kunt hem toch ook tegen zichzelf beschermen? Misschien denkt hij wel oprecht dat het grappig is, want laten we wel wezen van de humor moet hij het niet hebben.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.

Gebruikersavatar
Siegfried Stahl
Meganerd
Berichten: 45025
Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
Contacteer:

Re: Kuntrie

Bericht door Siegfried Stahl » 25 jun 2026, 17:24

Tja...waar wel van?
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983


[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

Gebruikersavatar
Flaaks
Forum Diva
Berichten: 22761
Lid geworden op: 03 jan 2009, 21:54

Re: Kuntrie

Bericht door Flaaks » 25 jun 2026, 17:30

Siegfried Stahl schreef: 25 jun 2026, 17:24 Tja...waar wel van?
Een ziekelijke neiging tot het indelen van muziek in genres, onderwijl ons smekend te bevestigen dat genres er niet toe doen. Net alsof dat hem zal genezen. :roll:
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.

Gebruikersavatar
Krautsurfer
Meganerd
Berichten: 46846
Lid geworden op: 04 jan 2009, 19:19
Locatie: Berlijn

Re: Kuntrie

Bericht door Krautsurfer » 25 jun 2026, 18:58

:nono:
niet zoveel.
‘ik hoop dat je kanker krijgt’ - Oved
‘Goed bezig’ - Siegfried Stahl
‘een verongelijkte drammende janker’ -David
‘Lekker ding’ - RDW

Uw mening hier, voor slechts vijf euro per letter!
Grijp die kans!

Gebruikersavatar
MarkS
Knuffelnerd
Berichten: 14260
Lid geworden op: 30 mar 2009, 15:30
Locatie: Corrievorrie
Contacteer:

Re: Kuntrie

Bericht door MarkS » 25 jun 2026, 19:14

Feck!

Gebruikersavatar
Siegfried Stahl
Meganerd
Berichten: 45025
Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
Contacteer:

Re: Kuntrie

Bericht door Siegfried Stahl » 25 jun 2026, 19:25

Dat zeg ik: 99.9% troep
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983


[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

roadrunner
Forumjunk
Forumjunk
Berichten: 9292
Lid geworden op: 02 aug 2009, 20:46

Re: Kuntrie

Bericht door roadrunner » 25 jun 2026, 20:17

Prima muziek voor de warmste en langste nacht ooit, de nacht van de airco's :drink:


roadrunner
Forumjunk
Forumjunk
Berichten: 9292
Lid geworden op: 02 aug 2009, 20:46

Re: Kuntrie

Bericht door roadrunner » 25 jun 2026, 20:40


Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Kuntrie

Bericht door frobbert » 25 jun 2026, 20:42

Tsja, genres bestáán gewoon. Dat heb ik niet verzonnen. Dat die genres er tegenwoordig niet meer zoveel toe doen doet daar niets aan af. Case in point:


Als er sowieso iets is dat mijn bijdrages aan dit topis bewijzen is dat ik het zelf met die genre-grenzen niet zo nauw neem. De aanleiding was notabene Orville Peck, iemand uit de punkhoek die op zijn laatste plaat samenwerkt met mensen als Beck en Elton John.

Enfin, u ziet 't. Van mijn kant al weken geen onvertogen woord maar dat maakt dus kennelijk geen flikker uit.

¯\_(ツ)_/¯
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Gebruikersavatar
Flaaks
Forum Diva
Berichten: 22761
Lid geworden op: 03 jan 2009, 21:54

Re: Kuntrie

Bericht door Flaaks » 25 jun 2026, 21:08

frobbert schreef: 25 jun 2026, 20:42 Enfin, u ziet 't. Van mijn kant al weken geen onvertogen woord maar dat maakt dus kennelijk geen flikker uit.

¯\_(ツ)_/¯
Hoezo? Je wordt toch zeer vriendelijk bejegend? Ga vooral zo door! :upup:
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Kuntrie

Bericht door frobbert » 26 jun 2026, 20:21

Anyway, kuntrie dus:
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Gebruikersavatar
Flaaks
Forum Diva
Berichten: 22761
Lid geworden op: 03 jan 2009, 21:54

Re: Kuntrie

Bericht door Flaaks » 26 jun 2026, 21:57

Prachtig. GP en Grievous Angel zijn hele mooie platen.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Kuntrie

Bericht door frobbert » 27 jun 2026, 08:52

“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Gebruikersavatar
Siegfried Stahl
Meganerd
Berichten: 45025
Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
Contacteer:

Re: Kuntrie

Bericht door Siegfried Stahl » 27 jun 2026, 09:21

Nou vooruit...een stukje mooie kuntrie:



Voor de liefhebber; de officiële videoclip

" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983


[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Kuntrie

Bericht door frobbert » 27 jun 2026, 10:06

Ben er niet zo bekend mee, de Nitty Gritty Dirt Band, en heb ook niet het idee dat het iets voor mij gaat zijn maar heb wel fijne herinneringen aan dit nummer :love:
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Gebruikersavatar
Siegfried Stahl
Meganerd
Berichten: 45025
Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
Contacteer:

Re: Kuntrie

Bericht door Siegfried Stahl » 27 jun 2026, 10:12

frobbert schreef: 27 jun 2026, 10:06 Ben er niet zo bekend mee, de Nitty Gritty Dirt Band, en heb ook niet het idee dat het iets voor mij gaat zijn maar heb wel fijne herinneringen aan dit nummer :love:

Komt van een dubbel cd met zowaar 2 leuke liedjes. En de rest is troep.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983


[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

Gebruikersavatar
Siegfried Stahl
Meganerd
Berichten: 45025
Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
Contacteer:

Re: Kuntrie

Bericht door Siegfried Stahl » 27 jun 2026, 10:13

Kortom; het had op een singeltje gepast.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983


[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

Gebruikersavatar
Siegfried Stahl
Meganerd
Berichten: 45025
Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
Contacteer:

Re: Kuntrie

Bericht door Siegfried Stahl » 27 jun 2026, 10:15

frobbert schreef: 27 jun 2026, 10:06
Veel mensen kennen dit liedje alleen vanwege de Robbie Williams versie. Heel erg. ze kunnen toch ook naar deze versie luisteren. Veel mooier.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983


[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Kuntrie

Bericht door frobbert » 27 jun 2026, 11:40

“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Gebruikersavatar
Ysidorus Fuchs
Meganerd
Berichten: 28817
Lid geworden op: 02 jan 2009, 13:52
Locatie: Erps-Kwerps

Re: Kuntrie

Bericht door Ysidorus Fuchs » 27 jun 2026, 23:35

Siegfried Stahl schreef: 27 jun 2026, 09:21 Nou vooruit...een stukje mooie kuntrie:

Ik kende lange tijd enkel deze versie:
“The forest was shrinking but the trees kept voting for the axe, for the axe was clever and convinced the trees that because his handle was made of wood he was one of them.”

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Kuntrie

Bericht door frobbert » 28 jun 2026, 14:36


:love:
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

gung ho
Forumgod
Berichten: 17231
Lid geworden op: 03 jan 2009, 18:28

Re: Kuntrie

Bericht door gung ho » 28 jun 2026, 19:27

Hé, weer een topic over een genre. Opvallend.

Country is de meest luie muzieksoort die er is. Ok, op blues na dan. Natuurlijk zijn er in ieder genre uitschieters naar boven en dat geldt bij country ook, toch is er heel, heel veel kaf en er zijn vrijwel geen uitschieters naar beneden omdat het basisniveau zo laag ligt. Ik zet af en toe een lijstje 'alternative country' op als een bevriend stel komt eten en dat is te hachelen als ik het volume laag houd. Du moment dat die mensen zijn vertrokken, gaat het volume zes tandjes harder en zet ik normale muziek op.
This country makes it hard to fuck.

gung ho
Forumgod
Berichten: 17231
Lid geworden op: 03 jan 2009, 18:28

Re: Kuntrie

Bericht door gung ho » 28 jun 2026, 19:35

In een postje van een aantal maanden geleden heb ik country behoorlijk verguisd. Jammer genoeg kan ik dat postje niet meer terugvinden. Was een nuttige bijdrage geweest in dit topic.
This country makes it hard to fuck.

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Kuntrie

Bericht door frobbert » 28 jun 2026, 19:54

Ach, laten we wel wezen, de meeste Kuntrie is natuurlijk ook verschrikkelijk. Maar dat concert van Orville Peck (de aanleiding voor dit topic) was geweldig. Jaarlijstjesmateriaal :worship:


Een beetje kenner van het genre zal trouwens zeggen dat dit geen ‘echte’ kuntrie is. Net als de meeste bijdragen aan dit topic tot nu toe.

Maar dat doet er dus niet zoveel toe ¯\_(ツ)_/¯
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Gebruikersavatar
Siegfried Stahl
Meganerd
Berichten: 45025
Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
Contacteer:

Re: Kuntrie

Bericht door Siegfried Stahl » 28 jun 2026, 20:08

frobbert schreef: 28 jun 2026, 19:54
Een beetje kenner van het genre zal trouwens zeggen dat dit geen ‘echte’ kuntrie is.
Hij mag dus een grappig maskertje dragen en van top tot teen getatoeëerd zijn; dit is gewoon 13 in een dozijn country hoor.

Daar doet een verleden als punker niks aan af.

Groeten van een ''kenner'' ! :up:

Er is trouwens een leuk liedje over punkers die de country als uitweg zoeken:

" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983


[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

Gebruikersavatar
Siegfried Stahl
Meganerd
Berichten: 45025
Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
Contacteer:

Re: Kuntrie

Bericht door Siegfried Stahl » 28 jun 2026, 20:12

Het laatste regeltje tekst doet het hem.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983


[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

Gebruikersavatar
Flaaks
Forum Diva
Berichten: 22761
Lid geworden op: 03 jan 2009, 21:54

Re: Kuntrie

Bericht door Flaaks » 28 jun 2026, 20:32



Eén van de mooiste.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.

Gebruikersavatar
David
Knuffelnerd
Berichten: 13758
Lid geworden op: 31 aug 2014, 13:12

Re: Kuntrie

Bericht door David » 28 jun 2026, 20:47

Zoals gewoonlijk kent men hier alleen de geijkte namen.

Het countrygenre heeft geweldige nummers voortgebracht. En zeker ook hilarische. Vooral in de jaren 40 en 50.

Dit is echt wel een dubieus klassiekertje :upup:
Probleemwolf

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Kuntrie

Bericht door frobbert » 28 jun 2026, 21:04

David schreef: 28 jun 2026, 20:47 Zoals gewoonlijk kent men hier alleen de geijkte namen.

Het countrygenre heeft geweldige nummers voortgebracht. En zeker ook hilarische. Vooral in de jaren 40 en 50.

Dit is echt wel een dubieus klassiekertje :upup:
Leuk :up:

Maar inderdaad, er is ook best veel dubieuze kuntrie :drink:
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14352
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Kuntrie

Bericht door frobbert » 28 jun 2026, 21:06


:lol: :drink:
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten